Ahavamaria: 43 år. Embryodonation, frysåterföring. Beräknad bf 4/5-15, dottern kom 21/4. Piss o skit tillstånd i stort sett hela graviditeten, men en oerhört smidig o lättvindig vaginal förlossning. Har genetisk syster född 15/4 2012. Den graviditeten var väldigt bra, men förtidig bf och igångsättning gjorde mos av mig. Ava Clinic Riga barn. BB Näl, båda gånger mycket nöjd med personal och resurser.
Blomman701
TyckOmMig
Bullenochgrisen: 25 år och gravid genom äd i vecka 35. BF 19 Juli. Inga tidigare IVF försök, blev gravid på första försöket med äd ( ett två dagars embryo) via ks Huddinge. Medicin vid ET: Lutinus och Progynon. Har hittills haft en bra graviditet, mådde pyton til vecka 17 men efter det så har allting rullat på Med värden och blodtryck, inga direkta gravidkrämpor förutom sammandragningar. Väntar en flicka :)
MillaQ2, 43 år, flera MF efter "naturlig" befruktning, 1 MF v 8 efter IVF m egna ägg, 2 ÄD utan graviditet (en färsk, en frusen), gravid på 3e ÄD (frusen) IVF Riga, (Levaxin denna gång) BF 31/7, planerat snitt 22/7, moderkaka långt ner plus ett tidigare snitt. Har två pojkar 11,14 år. Min nuv sambo har inga barn.Det tog tre år för oss att komma hit (v33 nu) men hade flera dödsfall i familjen som troligen förlängde tiden. Vet ej kön på denna, är bara lyckliga för ett barn oavsett :)
Snart lycklig, 49 år, tidigare återfört 26 st toppenembryon med egna ägg, endast ett tidigt missfall, gravid vid 1:a ÄD (Aten, Life Clinic, Dimitri), stark immunsupport, bf 13/8 ändrat till planerat snitt omkring den 23/7 pga av placenta previa=täcker för hela utgången, först var det trillingar, sedan tvillingar, men till slut nu endast ett barn (flerbörd avstannade i vecka 8+), vet ej kön. Inga barn sedan tidigare. Sambo två vuxna barn sedan tidigare.
zaq1234 42 år, har försökt i 7 år, har gjort tre IVF i Sverige, MA på gång nr 2. 3ÄD på IVFRiga, ÄD 2 MF, men gång 3 lyckades det, nu BF 1 aug. Har ett biologiskt barn på 7 år.
Skade 45 år - 1 ÄD 2014, dödfödd kille. Ny donation januari 2015, ett insatt embryo resulterade i graviditet, BF 7/10.
HRE, 46 år - väntar tvillingar! 6 IVF med egna ägg och 3 ÄD, gravid på 4:e. Tidigt dubbelmissfall IVF nr 2. Försökt bli gravid i 4 år, först med pojkvän och nu själv. Fått donerat ägg av min syster. BF 22 november, men har bestämt de kommer i oktober;.)
Redan47, 49 år, 10ÄD, 21år 0 26 år vuxna tjej o kille, i tidigare relation. Har inte blivit gravid sedan dess....längtan väcktes på allvar tillsammans m min nuvarande man, och vi bestämde oss det ska gå. BF 27/11, enäggstvillingar, men det blir tidigare, hur vi mår kommer bestämma datum, men senast v39.
JZ79, 36 år, gravid efter 5 års längtan och kämpande.. Vi har både manlig och kvinnlig faktor som gjort vi inte blir gravida. 2 ivf på Sahlgrenska utan ET. 1 ÄD i Åbo och sedan till slut hysto och dubbeldonation hos Penny. BF 12 januari 2016. Inga barn sedan tidigare, första gången gravid någonsin :)
Weeme, 44 år, gravid efter 2,5 års kämpande denna omgång. 4 tidigare MA efter naturlig graviditetsstart, efter 3 MA visade det sig att jag hade hög ämnesomsättning. Efter medicinering fick vi en dotter. Sedan var äggen för gamla för på alla år blev det bara ett MA trots att jag tidigare blev lätt gravid så vi beslöt göra ÄD i Riga. Hade tur och blev gravid på första försöket, ett insatt embryo. BF december -15.
Missne: 44 år, gravid efter 12 års kämpande. Har gjort många IVFer i Sverige som ej lyckats. Immunologisk utredning våren 2014 hos Dr D visade på immunologiska orsaker. Första ÄD på AVA Riga i april 2015 lyckades. En av två fastnade. BF 15 januari 2016.
Kakolina, 39 år, gravid efter ÄD på Island, efter första insättningen av ett tvådagarsembryo den 15 maj. Diagnosticerad med förtidigt klimakterium vid 37. Inga IVF-försök. Inga tidigare barn. Singel med kompis som spermadonator. BF 3 februari 2016.