Inlägg från: Jini Shearer |Visa alla inlägg
  • Jini Shearer

Hjälp mig sluta tänka på att bli gravid!

Jag och sambon har försökt sen i oktober. Det har gått iiiilla sen början. Även om vi haft svårt med verkstan på olika sätt så finns ändå tankarna varje månad ca 5-9 dagar efter äl "oj va trött jag är idag... kan de va..." "men lite illamående e jag allt idag... kaaaanske". Mensen har varit allt ifrån 1-3 dagar sen och jag blir mer och mer säker. Sen kommer mensen som ett brev på posten och man känner sig inta bara ledsen och besviken utan även skamsen och dum som vill tro så mycket. Under hela månaden går jag och tänker på vad vi har som är emot oss, "undrar hur mycket hans övervikt förstör... han kanske inte har nåra simmare alls" "ush vår kost är fruktansvärd... de e helt omöjligt när vi äter så dåligt" "ena nattarbetare och en skift... de kan ju inte hjälpa direkt" "jag mår på tok för dåligt för att va fertil... faaaan" "det kommer aldrig hända för mig"

De e lätt att bli galen!

• Jini Shearer

det är absolut viktigt att fortsätta leva. i mellandagarna va vi först hos karlns päron och på kryssning mitt i äl... de va bara att bita i de sura äpplet och försöka få till de ändå... med en del tjafs och tårar så gick de ju med den biten iaf... men såklart... ännu en besvikelse när tanten kom. min mening är bara att man måste fortsätta med annat som livet ger även om man är mitt uppe i bebisverkstan.

• Jini Shearer

hoppat e på topp nu bim+3 men håller mig bestämt emot att testa... där emot har det googlats vilt på allt möjligt och funderats och planerats... känner att de e bättre att må bra nu och slappna av lite till även om de betyder att man lurar sig själv lite... ledsen blir man ju ändå lixom.

• Jini Shearer
    hsh skrev 2015-05-12 13:59:02 följande:

Jag tycker det är fruktansvärt att vänta på barn. Jag blev gravid innan jul, fick missfall i januari och har sedan dess väntat på ett plus. Igår kom det. Och då tänker man att man kanske ska kunna lugna ner sig? Icke. Jag är värre nu än innan. Min hjärna går på högvarv och jag kan knappt äta, sova, jobba. Jag vill bara spola fram tiden. Nån som har nåt tips på vad man ska fokusera på? :-/ Jag är orolig över att få ett till missfall, vilket gör min väntan så oerhört frustrerande. Det går som inte bara "att sluta".. Och ännu värre är det ju att inte kunna prata med folk. Vara öppen. Säga Såhär mår jag. Inte ens våra familjer får veta förrän efter rutinkollen, alternativt det tidiga ultraljudet jag har bokat in på privat klinik.

jag har själv varit med om ett uteblivet missfall och vet att när mitt plus kommer så kommer jag tjata till mig att få kolla läget så tidigt som möjligt... om de så ska krävas att man påstår att en psykolog tycker att de vore de bästa för att inte nerverna ska påverka för mycket... idk men jag ska fan försöka iaf... känner med dig *kramar och håller tummarna att allt blir bra*
  • Jini Shearer

v.20 O.o hur fan kan dom tycka att de funkar?! de e inte humant enligt min mening! vem som helst hade blivit tokig innan dess... alla MF mellan v.10-v.20 borde ju också vara vandrande anmälningar för deras del... hade jag fått MF i v.14 och bott där dom inte tillåtit mig en läkarkoll så hade jag anklagat dom direkt!

skönt att du får ta en titt ändå och 9 juni e ju inte så långt ändå. håll modet uppe och tänk på att de ändå inte är riktigt SÅ vanligt ändå med MF... de e iaf mindre % risk för de än en fullbordad graviditet.

• Jini Shearer
    hsh skrev 2015-05-12 18:38:44 följande:
    Ja det kan man ju undra!! Tycker det är jävligt skevt, hade män fött barn då hade man väl fått UL när fan som helst! Men kvinnor ska vara vana vid att oroa sig så det gör inget, man sparar ju massa pengar på att låta dom våndas fram till v.20 .. Jag fick inte ens någon riktig efterkontroll efter mitt mf. Ringde samma dag till Kvinnokliniken och grät, hon sa att dom har inte tid att ta in för mf så jag får snällt ta och blöda ut det hemma och själv kontakta kuratorn sen om jag skulle behöva det.

Jag räknar ner timmar, dagar till nionde juni!
    pratade med sambon som håller med om att man vill ju se att allt är som de ska så fort som möjligt. kollat i diverse trådar här och kommit fram till att det verkar som att v6 kan vara för tidigt trotts att en del sett på 6+... men när de blir plus så blir de helt klart VUL runt v.7 eller v.8 om de så ska bli att man söker upp de privat. hur mycket skulle de kosta för er? vilket landsting bor du i? vill inte snoka men man vill ju veta vart i sverige dom behandlar kvinnor så illa.
  • Jini Shearer

haft jobbiga dagar!
    testade igår morgon och fick ett minus. "jaha!" tänkte jag "det här va just snyggt!" jag räknar ju såklart med att jag inte är med barn då eller eventuellt att jag har antingen ett utomkvedes eller att jag åter igen fått ett uteblivet missfall... min sambo räknar dock de som en graviditet... så får se hur de går. jag har sökt efter gyn tid men de har varit lite svårt med helg och allt.

Svar på tråden Hjälp mig sluta tänka på att bli gravid!