• flambards

Hur ska jag hjälpa min kompis som har svårt att få barn?

Anonym (I den sitsen) skrev 2015-04-09 12:24:14 följande:
    Menar inte att allt är tabu, men jag har vänner som sagt liknande (även om de vet om vår sits).. "Gud, X är då så jobbig, du kanske vill hyra hen 1 vecka så du vet hur det är..?"  osv. 
    Det handlar inte om att utesluta totalt, men jag vet att vissa dagar kan man vara ganska deppig och känna att det där kommer jag aldrig få göra. T.ex. ibland har jag blivit illa till mig om min vän satt sig och ammade framför mig helt öppet, men det var i samband med mens. Varje mens är ju som ett slag i ansiktet och kanske därför som jag tog så illa vid mig den gången. 

En vän finns ju alltid där, det gäller att man är så pass ärliga mot varandra och att din vän säger till dig. Kanske när ni sitter och pratar så kan du fråga henne om vad hon tycker är jobbigt och för känsligt att ta upp och prata kring. 
    Jag är så att vissa dagar kan jag helt öppet berätta om våra problem, medan en dag efter vara sluten som en mussla och bara vilja försvinna från allt. 

Det är mycket känslor inblandat i allt som rör detta. Och det är svårt som vän att veta hur man ska bemöta. Jag vet inte alltid hur jag själv ens vill bli bemött, bara att min vän har tid att lyssna.. Vet som inte mer vad jag ska säga.
    Du säger jättebra saker! Jag tar till mig av allt här och jag är tacksam för att du väljer att dela med dig. Jag tror inte att jag överlag är en sådan som klagar på mitt barn och säger saker som "Vill då låna hen en vecka". Det är inte sådant som jag skulle säga till någon (hoppas jag!). Kommentarer som handlar om att den som inte själv har barn kan inte förstå och "vänta du bara tills du får..", sådant skulle jag aldrig heller säga för det vet jag ju inte ens om de kommer att få. Det enda jag känner är att jag måste kunna prata om mitt barn eftersom han är en så stor del av mitt liv nu, men jag behöver såklart inte gå till överdrift! Då kanske det är bättre att gå och se en film på bio med min kompis istället, så kan vi prata om filmen :P
Svar på tråden Hur ska jag hjälpa min kompis som har svårt att få barn?