Inlägg från: Anonym (Kille) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kille)

Tjocka/mulliga tjejer

Jag älskar min kvinna men älskar inte hennes mulliga kropp.. Drömmer många ggr bort mig med en runk och porrfilm på en smal fin tjej...

• Anonym (Kille)

Varför måste tjejer alltid rättfärdiga sitt misslyckande, sitt fetma?? Vill ni verkligen ljuga för er själva? 

Ex. Mulliga tjejer har finare kurvor, killar älskar min fetma, feta är sköna att krama, smala tjejer är inte snygga ser ut som skelett, feta tjejer har större bröst och det gillar ju killar, jag är fet och självständig, jag är fet och kan få hur många killar jag vill, jag är mullig och är bäst blablablabla

• Anonym (Kille)
    Fjäril kär skrev 2015-04-08 20:15:03 följande:

som upplysning kan jag berätta att det ständiga idealet Marilyn Monroe var en dagens 42:a  i storlek... 

är det nån som uppfattar henne som ett fetto?  Väldigt få skulle jag tro...  Likaså den yppiga sexbomben Anita Ekberg som badade i fontana di trevi i filmen Det ljuva livet var i samma storlek som Marilyn. Inte heller hon ses som någon fettblobba. 

Jag blir faktiskt fantastiskt lessen att så många killar anser att en normalviktig kvinna är ett "fetto"..  
    Och varför är de flestas ideal både bland tjejer o killar en underviktig tjej typ Victoria Beckham?  Lägg dock märke till att hon får gärna har stora bröst...  det är tyvärr inte så troligt att en väldigt smal o nätt tjej har naturligt stora bröst.  Biologi vet ni... gener..  

Ge dig, så du menar att alla i Sverige hade anorexia för 50 årsen??
  • Anonym (Kille)
    Anonym (175 cm) skrev 2015-04-08 21:14:34 följande:

Den perfekta kroppen enligt mig:

WTF nu kommer jag få mardrömmar:(
  • Anonym (Kille)
    LaLola skrev 2015-04-08 21:30:06 följande:
    Ett tips; gå inte in i tråden mer.
    Då slipper du riskera att få mardrömmar och du slipper se diskussionen i övrigt. Det är ju ändå inget som tilltalar dig.

Sov så gott.
    Nu tycker jag du är taskig.
  • Anonym (Kille)
    Fjäril kär skrev 2015-04-09 08:13:59 följande:
    Jag pratar om undervikt sett ur BMI .. Det är tydligen idag den idealiska sunda kroppen...

Jag blir förbannad när normalviktiga idag börjar räknas som snudd på tjocka.
    Blir du förbannad på feta? JA BMI är en bra vägledning.
  • Anonym (Kille)
    Fjäril kär skrev 2015-04-09 09:08:26 följande:
    Nej jag blir förbannad på de som påstår att normalviktiga är feta.
    Och vem påstår att normalviktiga är feta? Feta är feta och mulliga är mulliga. Du låter som en som vill ursäkta sin övervikt genom att vägra inse fakta.
  • Anonym (Kille)
    ErnstHugo skrev 2015-04-09 09:25:17 följande:
    Snarare du som är minst sagt trubbig i din världsbild bmi är ingen exakt eller stringent definition av hälsa i relation till fetma/undervikt.
    Nej men det stämmer på de flest om du inte är elitidrottare som de flesta INTE är även om många verkar tro det.
  • Anonym (Kille)
    Fjäril kär skrev 2015-04-09 09:35:52 följande:
    Nej inte alls, jag är nöjd med min kropp.

Men jag ser omkring mig i samhället, på gymmet, folk som pratar vikt i tv osv där de likställer en sund kropp med en som har BMI på undervikt.

En som då är normalviktig får plötsligt skäll för att den då hux flux anses tjock i jämförelse med den smala "sunda" kroppen.

BMI har blivit en felaktig måttstock.

Jag har dessutom en dotter med anorexia och jag får rabies av alla puckade viktkommentarer. Hon behöver verkligen inte höra att en vikt på 49 kg är en sund vikt på en vuxen kvinna. Idioter!!
    Och tvärt om, bara för att man är smal har man inte anorexia. Dagens problem är inte smalhet utan fetma som kostar samhället multum av alla sjukdomar som folk får från fetma.
  • Anonym (Kille)
    SkeggFarfar skrev 2015-04-09 10:49:07 följande:
    Kan ni sluta referera till BMI mått hit och dit, måttet funkar inte att jämföra på individnivå...
    Dock är det en bra måttstock på att mäta STORA grupper för att se om tex landet är "överviktiga" generellt.
    BMI stämmer väl inte in på 5 procent av folket (elitidrottare). Det komiska är att det alltid är de tydligt överviktiga som klagar på att BMI inte fungerar, väldigt märkligt...
  • Anonym (Kille)
    Fjäril Vingad skrev 2015-04-09 10:56:03 följande:
    Ja, det man ska tänka på är ju att muskler väger mer än fett.

Se bara Anton tex, som är vältränad som få andra, och ändå enligt BMI är fet... Haha!
    Tvärt om hör man det som ursäkt många ggr, jag är inte överviktig, bara tränad även fast de inte är det.
Svar på tråden Tjocka/mulliga tjejer