• Dixie

Autism? Vaccinskada?

att vaccin skulle orsaka autism är ju en myt - det baserades på falska forskningsresultat! 

• Dixie
    Oroligmamma10 skrev 2015-04-07 21:23:32 följande:

Det är lätt för dig att säga att det INTE kan bero på vaccin, jag har ju ett barn som solklart försvann in i sig själv just efter vaccinering.

det är inte jag som påstår detta - det finns forskning om detta; 

"Inte i någon studie har man hittat något samband mellan vaccinationen och utveckling av autism. Andrew Wakefields artikel har i efterhand dragits tillbaka av tidskriften som publicerade den och han har även fått sin brittiska läkarlegitimation indragen." 
    www.folkhalsomyndigheten.se/
  • Dixie
    Anonym (Maybe) skrev 2015-04-08 12:49:12 följande:
    Säg inte saker du inte kan något om. Du har läst det som ges till dig. Det finns lika mycket som pekar på motsatsen!
    jag uttalade mig om att den "forskning" som bevisade att vaccin gav autism var felaktig - och det var den ju! vad är det du påstår att jag inte vet något om? 
  • Dixie
    Anonym (Maybe) skrev 2015-04-08 13:18:52 följande:
    Vet du vilka som ligger bakom den forskningen som PÅSTÅR sig visa motsatsen mot den ursprungliga forskningen!?

Vet du under vilka HOT som bland annat Wakefield tvingades ta tillbaka uttalandena?

Du har enbart läst det som finns för den naiva - den som tror på att världen är god och på att alla vill varandra väl.

Vet du vilka PENGAR det ligger i läkemedelsindustrin!?

Du är naiv och urblåst om du tror att allt vaccin är av godo.

Autistiskt tillstånd är en ovanlig, men ändock förekommande bieffekt av vaccinet MPR.
    var kan jag hitta denna information om du hänvisar till då? 
Svar på tråden Autism? Vaccinskada?