Inlägg från: Babysnow |Visa alla inlägg
  • Babysnow

Det blev fel på sista adressen. Men den ska heta nått liknande. Googla:)

• Babysnow

Baby jogger Versa har bra sittdel. Ryker stora barn och bra sufflet. Blir liten ihopfälld.

dMaAiR skrev 2015-04-07 14:00:02 följande:

Är det någon som jag tips på en jämförbar vagn av annat märke som är lite större sittdel på men som ändå inte känns stor och klumpig?

• Babysnow

[quote=75123187][quote-nick]Sajood skrev 2015-04-07 14:09:03 följande:[/quote-nick]

Om du inte har tittat Emmaljunga Viking så kanske den är något att undersöka?? Vet inte jättemycket om den, men jag har för mig att den också är ganska smidig men ändå rejäl! Emmaljunga har ju alltid fantastiska suffletter. Tror att de också är lite mer rymliga.

[/

Emmaljunga vi viking är underbar,men liten sittdel. Super viking har större sittdel och atörre hjul

• Babysnow
    Sajood skrev 2015-04-08 09:24:13 följande:

Okej! Vi har kollat lite på Super Viking eftersom den går att göra till syskonvagn och den kändes väldigt trevlig (dock inte den vagnen vi valde som syskonvagn). Måste erkänna att jag inte har stenkoll på skillnaderna mellan Viking och Super Viking.

Skillnaden mellan viking och super är att super kan göras till syskonvagn, den har större hjul, större hela vagnen, större sittdel, annat handtag ( tjockare och vasst tycke jag) tyngre, större ihopfälld. Jag ha hört att endel ej gillar den som syskonvagn, då sittdel och liggdel är så närs varann. Barnet har liggdelens framsida i ansiktet tyckte dom.

Vikingen har en syskon/ tvillingvagn som är en vanlig bredare med. Då de sitter bredvid varann. viking double . Men vet ej ang den då den inte finns i vår butik.

Suffletterna är samma, dom gå dra lika mycket fram . Super suffletterna som jag kallar dom. Otroligt bra!

Jag har alltid sagt att den dagen vi får bebis så ska jag ha en viking med air hjul( luft) finns eco med. Gummi hjul.

Men har sedan kommit på att varukorgen kanske blir för liten för min del. Då jag ej har körkort ,så behöver jag en stoooor varukorg. Samtidigt så har viking/ superviking en löstagbart korg man kan ha på sidan av vagnen så man handlar.

Jag kommer ej storhandla ensam pga opererad rygg, så kan ej bära massa. Och har alltid haft mannen med mig då vi handlar massa. Så egentligen skulle vikingen funka bra om jag köper korgen med:D

Hade fundering på baby jogger select, den går konvertera till syskon sen om det behövs. Den har gigantisk varukorg som tål 9 kg.

Vilken vagn valde ni?:)
  • Babysnow

[quote=75128964][quote-nick]Sajood skrev 2015-04-08 13:32:05 följande:[/quote-nick]

Okej! Jag tycker att Super Viking verkar vara en ganska schysst vagn, men vi gillade den inte som syskonvagn då det känns som att det blir för trångt för barnen. Double Viking blev för klumpig för oss. Vi valde bort BJ City Select för att den dels har ett för högt handtag för mig som är kort, och dessutom känns väldigt lång och därmed svår för lilla mig att styra. Annars verkar det vara en väldigt smart vagn! Jag skulle dock inte vara så sugen på att använda den som enkelvagn för då skulle den kännas onödigt klumpig. Vi valde till slut mellan Kronans syskonvagn och Bugaboo Donkey. I båda dessa sitter barnen bredvid varandra och de är lika breda. Donkeyn vann till slut då den är lite smidigare och enklare, har bättre suffletter, låt större barn och framför allt är kompatibel med babyskydd vilket Kronans syskonvagn inte är! (Värt att notera är att alla andra vagnar från Kronan är det.) Donkey är väldigt smidig att använda som enkelvagn också och sedan konvertera till syskonvagn när det är dags. Fast den är extremt dyr.

[/

Jag är 152 kort och tycker select funkar bra med handtaget. Jag har det längst ner.

Som dubbelvagn är den lite lång ja. Som singel tycker jag den är bra iaf. Stadig och lättrullad.

Okej. Donkeyn. Den gillade jag ej alls:D för mig var den en skrammel vagn. Kändes ej alls stadig då jag testade den. Vad alla kan tycks olika ang vagnar:D

• Babysnow

[quote=75130546][quote-nick]Sajood skrev 2015-04-08 17:51:35 följande:[/quote-nick]

Jo, vi har alla olika preferenser så man måste själv ut och testa och klämma och känna för att hitta rätt vagn. Så är det. Men det är samtidigt roligt att diskutera och höra vad andra tycker och tänker. Det kan ju ge bra tips inför ens eget beslut.

[/

Absolut! Tips vill man ha! Allltid nått man glömt kolla:)

Jag älskar verkligen att kolla vagn. Kollar näte ofta, på affärer.. Klämmer och känner alla som verkar som e bra vagn.

Kollat i många många år. Även då jag ens inte ville ha barn.

Finns så himla många vagnar så man blir snurrig

Svar på tråden Kronan city