Inlägg från: Giacomo |Visa alla inlägg
  • Giacomo

klä sig fint mullig

Beror på din personlighet också, men jag tycker alltid att mönstrat istället för bara enfärgat är ursnyggt och alltid lika helrätt på både gravida och nyblivna mammor. Det är något extra värmande och statuerande med stormönstrat eller s.k konstklädesmönster, de där man hittar i de alldeles för dyra butikerna. Men ett sådant plagg kan göra susen och stilla den inre glädjen du har! det kan vara värt...
    Kan vara värt att också hålla sig till det "normala utbudet" , men nu känner jag mig mammig och fingerpekande, uups.

Ett bra val är också aquafärger och då väljer du ju själv om du vill dra mot den grönare färgskalan och mot moss oliv  och jordnära eller, mot havstonen mot det mer svalkande krispigare fräschören och med lime.

Men acqua är ju såå rätt, alltid! På alla, ljusa som mörka mammor och extra fint till mulliga sådana!!  Det förstärke mulligheten till en särskild sorts värme som tar udden av de ytliga dömande över kroppsformen, som är en total bisak tycker jag.

Så när du ska träna-bort, tänk då på att inte träna bort mamman i dig på kuppen, utan bejaka  mammegoset som är menat att inte ratas under vilka premisser som helst. Man ska leva och man ska njuta men samtidigt ha ett getöga på vikten så klart, så inte lederna förslits och så... men att det dräller av ursnygga plagg det gör det!!

Handlar enbart om plånboken, inget mer än så!  Akvafärger och stormönstrat finns att inhämta för både den med lågbudget som den med mer unlimited crazy-priset-spelar-ingen-roll människan.

Är man sprudlande av sig inför vår sommar, tar man mer tokiga snabba impulsköp som råkar gälla för säsongen, men är du lite balanserad, skulle jag råda dig att förhålla dig till en mer mogen stil och isf läga det sprudlande krutet på enstaka accessoarer - så blir det lite hållbart också mot sensommaren och hösten. 

Aqua och brungrått mullvadsfärgat  eller beige benvitt, är skitsnyggt ihop, en bra balans med glädje och allvar i ett. 

• Giacomo

Klänning kan aldrig någonsin bli fel! Nästan det tacksammaste plagget som finns, medan större eller också mindre mönster ger så kallad optisk effekt, att kunna både förminska liksom förstora, beroende på hur man önskar få till effekter, av att gå omkring i sin mulliga hyddda. Det känns bra med klänning, också mitt favoritplagg!

Nu blev jag också inspirerad till något nytt....   

Tips : Satsa på lite fladdriga ärmar, det ger liv åt plagget och man känner sig liksom lite ledigare samtidigt med lite rymd.  Men som med allt, det är smaksak och ska harmoniera med ens personlighet också. Som tur finns massvis att välja emellan, det har hänt enormt mycket gällande klädmoralismens snävheter.Som tur är så sätter du gränserna själv! 

Ett tips till : lite silver eller guldtrådar i, brukar ge liten extra kick, när man bara behöver den där lilla lilla vardagsfina känslan, det är okej med vardagslyx, ingen tittar snett så satsa på något maffigt.

Tips, snyggt skärp att hänga lite löst på klänningen, elelr lite på snedden är perfekt på mullig kropp. Mockamaterial skulle jag isf tipsa om, mocka som är så snyggt till aquafärgen.

Svar på tråden klä sig fint mullig