3 missfall på raken..
Jag hoppar på denna tråd! Jag är i samma sits Och förstår verkligen vad du går igenom! Blev gravid helt oväntat men fick missfall v 6+3, blev gravid igen två veckor efter missfall men fick ännu ett MF v 7+4. Hoppade en cykel sen blev jag gravid igen men den lyckan varade inte länge - missfall v 7+3 där de följde mig tidigt via vaginalt ultraljud och såg att ngt inte stämde. Nu har jag passerat ÄL 3 efter senaste MF och jag tror jag är gravid igen. Jag blev lovad utredning pga alla missfall. Fick ta ett 15-tal prover i januari men fick ingen uppföljnjng förrän igår och allt såg bra ut. Lyckades få progesteron och trombyl som jag tagit från ÄL i jan. Igår hade jag ett besök på gyn till ngt jag trodde skulle vara fortsättning på utredningen. Istället blev jag ifrågasatt varför jag var där och läkaren sa att de inte kan hjälpa mig med ngt samt att jag skulle sluta läsa nätet. Han sa att vi bara haft otur och pratade om risk på 1 på 8 att man får missfall. Jag frågade om man inte skulle kolla antikroppar mot gluten eftersom jag har både diabetes typ 1 och hypotyreos (dock båda välkontrollerade). Jag frågade även om immundämpande medicin eller fler prover (jag blir aldrig sjuk så mitt immunförsvar är väldigt bra). Jag kände mig väldigt dumförklarad som skulle komma där och tro att man kan få hjälp.
Jag vill önska dig lycka till och hoppas du får hjälp med detta!
@Leeva var kan man komma i kontakt med denna gynekolog som hjälpt dig?