• kattenlisa

HJÄLP MÅSTE GÅ NER

Får ett anfall snart!! Måste gå ner i vikt. Gick ner massa kilon av att inte äta så mycket, och jobba mer. Men nu har de skitit sig då man tydligen går upp mer när man börjar äta igen (som jag märkt haha).
    Jag har inget mod/lust att träna på gym. Hur ska jag träna? Vad ska jag göra för att de ska hända nåt me min kropp fort? Funderade på dedär xl-medical pulvret eller va de heter som finns på apoteket. Nån mer erfarenhet?

Uuuuh jag e så tjock o ful orkar inte de mer mår fan skit hjääääälp

• Svar på tråden HJÄLP MÅSTE GÅ NER
  • audio

Bara att bege dig ut och röra på dig.

Gå och dö. Ärligt talat jag bryr mig inte (Ta det inte personligt)
  • Aniiee
    audio skrev 2015-04-05 14:26:18 följande:

Bara att bege dig ut och röra på dig.

Eftersom motion bara står för max 25% (en del säger ända ned till 12%) av viknedgången så är det lite... ofullständigt att ge ett sånt tips "bara".

TS, se över dina matvanor (hjälper gärna om du skriver lite om det). Att äta jättelite hjälper inte, för, som du märkte, så gick du bara upp igen och lite till. Bra frukost, lagom lunch och middag som ger mättnad fram till sänggående, men inte för mycket energi om du inte ska göra något efter middagen En till tre mellanmål. Då är de flesta hemma. Ta hjälp av en app (föredrar myfitnesspal, även cronometer är väldigt bra på webben) för att logga mat och motion. 

Styrketräning 2-4 gånger och ett par motionspass i veckan.

Vad gäller xl-medical och andra sådana preparat så, visst, om det kan hjälpa till att sporra dig att lägga om matvanorna.
    The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • Mooomin

Varför måste det ske fort? Det är det största "felet" folk gör och oftast även anledningen till att de går upp igen. Tänk långsiktigt, och ändra livsstil istället. Det ger mer i slutändan och du slipper gå upp o ner!

kattenlisa skrev 2015-04-05 12:34:26 följande:

Får ett anfall snart!! Måste gå ner i vikt. Gick ner massa kilon av att inte äta så mycket, och jobba mer. Men nu har de skitit sig då man tydligen går upp mer när man börjar äta igen (som jag märkt haha).

Jag har inget mod/lust att träna på gym. Hur ska jag träna? Vad ska jag göra för att de ska hända nåt me min kropp fort? Funderade på dedär xl-medical pulvret eller va de heter som finns på apoteket. Nån mer erfarenhet?

Uuuuh jag e så tjock o ful orkar inte de mer mår fan skit hjääääälp

• SW861

Du behöver hjälp med kosthållningen. 

Jag kan varmt rekommendera Hälsocoacherna.
    Där får du en gratis personlig coach, kostplan och träningsplan. 
    Gå in och läs mer här.
    Jag har gått ner 7 kilo och 51 cm (mage, bröst, rumpa) på 3,5 veckor.

Ange Wilson på din intresseanmälan så ser jag till att du blir kontaktad omgående :)

• Acinorev

Skaffa mod att gå till gym. Hoppa på gruppträning och sen ska du se att lusten kommer. Det är så lätt att tappa motivationen när man gör det hemma på egen hand. Ta med en kompis. Du kommer älska det sen.

Svar på tråden HJÄLP MÅSTE GÅ NER