• majja83

onda samandragningar och förvärkar bara i v33+2

Har haft till å från sen den 13 mars haft onda samandragningar och förvärkar samt mensvärk liknande i magen. Den 13 mars åkte jag in till fl blev inlagd för att jag hade täta samandragningar fick brickanyl. Samandragningar avtog för stunden men kom tillbaka igen på kvällen så fick en till brickanyl. På lördan fick jag åka hem men på kvällen börja mensvärk igen men gick över lite av alvedon.. Sen har de varit så här till å från varit in en till vända för att få brickanyl. Tappen var ej påverkad då..

Idag har jag haft förvärkar till å från som gjort ont vissa måste jag verkligen stanna upp å andas igenom... nu funderar jag på kan tappen ha blivit påverkad något nu? Ont i rygg å magen. Göt jätte ont när bebisen rör sig vissa rörelser så skriker jag till för de gör ont

Va tycker ni jag ska göra?

• Svar på tråden onda samandragningar och förvärkar bara i v33+2
  • Tigmatropos

Det är bara att hacka i sig att du måste in igen. Jag har haft det sådär hela graviditeten, så du är inte ensam, och du är inte "nojjig". Vet exakt hur det tar emot när man varit in några gånger, men förlossningen är vana! Vissa har jobbigare graviditeter som kräver mer övervakning, även om det är falsklarm (vilket ditt inte är då du fått bricanyl, alltså har du kraftiga värkar som syns på CTG, som bedöms kommer att påverka tappen om de får fortsätta!).

• majja83
    Tigmatropos skrev 2015-04-04 07:23:57 följande:

Det är bara att hacka i sig att du måste in igen. Jag har haft det sådär hela graviditeten, så du är inte ensam, och du är inte "nojjig". Vet exakt hur det tar emot när man varit in några gånger, men förlossningen är vana! Vissa har jobbigare graviditeter som kräver mer övervakning, även om det är falsklarm (vilket ditt inte är då du fått bricanyl, alltså har du kraftiga värkar som syns på CTG, som bedöms kommer att påverka tappen om de får fortsätta!).

Tycker som du skriver att de är jobbigt att ringa å åka till fl å så är de typ bara falsk alarm. Men med tanken på att de har varit rätt mång värkar under gårdagen så kanske de har påverkat tappen något. Har kunna sovit i natt men nu här på morgon kvisten så vakna jag av värkar igen. Å bebisen är hel vild, börjar fundera på om bebisen försöker göra mig uppmärksamad om att han kanske är stressad.

Ska se hur förmiddag blir annars tror jag att jag får lov å ringa in å höra.

Jag drar mig oxå för att åka in om dom stoppar en gång till för jag tyckte de va så obehagligt viste inte va kroppen skulle göra. Hjärtat började rusa å jag blev så darrig å skakis. Men de får man kanske ta...
  • Tigmatropos

Ja, går man med mycket SD länge kan bebisen få syrebrist fick jag veta av en gynläkare på förlossningen en av alla vändor jag varit in. Min bebis har varit över 200 i hjärtljuden någon enstaka gång, turligt nog går de ner fort igen. (Min är alltså också sjövild när det kommer mycket SD, vilket det ofta gör, och ju mer kan bökar desto mer triggas SD).

Det är jättevanliga biverkningar av bricanylen att få hjärtklappning och rusningar i kroppen, det är helt ofarligt men obehagligt. Men kan vara tryggt att veta att det är normalt, lättare att härda ut när man är trygg ju.

Ger det sig inte så tveka inte om att söka, de kan behöva lägga in dig på observation t.ex. och köra ctg med jämna mellanrum för att se så bebis mår bra, och ev stoppa mer värkar etc, så sök, tveka inte! Du gör rätt när du söker. Du har bara oturen att få en av dessa krävande graviditeter, det är inte ditt fel. Nöt in det om och om igen. Du är inte ensam!

• majja83

[quote=75111587][quote-nick]Tigmatropos skrev 2015-04-04 18:00:09 följande:[/quote-nick]Ja, går man med mycket SD länge kan bebisen få syrebrist fick jag veta av en gynläkare på förlossningen en av alla vändor jag varit in. Min bebis har varit över 200 i hjärtljuden någon enstaka gång, turligt nog går de ner fort igen. (Min är alltså också sjövild när det kommer mycket SD, vilket det ofta gör, och ju mer kan bökar desto mer triggas SD).

Det är jättevanliga biverkningar av bricanylen att få hjärtklappning och rusningar i kroppen, det är helt ofarligt men obehagligt. Men kan vara tryggt att veta att det är normalt, lättare att härda ut när man är trygg ju.

Ger det sig inte så tveka inte om att söka, de kan behöva lägga in dig på observation t.ex. och köra ctg med jämna mellanrum för att se så bebis mår bra, och ev stoppa mer värkar etc, så sök, tveka inte! Du gör rätt när du söker. Du har bara oturen att få en av dessa krävande graviditeter, det är inte ditt fel. Nöt in det om och om igen. Du är inte ensam

Idag har de varit rätt lungt men kommer lite då å då men inte alls lika mycket som va i går.

lovar att in om de tilltar å blir mer. Vet inte varför jag är så att jag inte vill åka in i onödan, men dom är ju där för en som vilket jobb som helst igentligen.

Tack för att du peppar mig oxå de stärker en oxå ????

• Tigmatropos
    majja83 skrev 2015-04-04 20:09:46 följande:

Idag har de varit rätt lungt men kommer lite då å då men inte alls lika mycket som va i går.

lovar att in om de tilltar å blir mer. Vet inte varför jag är så att jag inte vill åka in i onödan, men dom är ju där för en som vilket jobb som helst igentligen.

Tack för att du peppar mig oxå de stärker en oxå ????

Eftersom du är såpass långt gången så kan du tryggt lita på din magkänsla och inte hänga på låset på förlossningen så fort det krånglar om du tycker det blir för jobbigt. Bebisen klarar sig bra trots allt om den mot förmodan skulle komma nu :) efter 34+ stoppar dom inte förlossningen längre. Så oroa dig inte över samvetskval om du känner dig trygg nog att vara hemma. Det är ju pissjobbigt att söka gång på gång som sagt, jag har snittat 1-2ggr/vecka i princip hela graviditeten så du har min fulla sympati.
  • majja83

De är de jag försöker att stå ut å Väntar på tulls jag kommer till v34+ sen så kan jag nog slappna av mer för vill helst slippa att bli stoppad igen.

Har haft en riktigt tuff graviditet med låg hb hela graviditeten och varit all men trött orkeslös, sovit bort nästan halva graviditeten. Så nu vill jag bara att de ska va över så man får bli människa igen.

Jag hoppas verkligen att dessa värkar har en påverkan på tappen..

Vakna för en timme sen å hade fruktansvärt de var bara en värk som gick över efter en stund men efter de så sitter motverkande kvar ..

Svar på tråden onda samandragningar och förvärkar bara i v33+2