Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....
En enda cigarett eller pengar menar du? Jag behöver inte ge något av det, för dom får både och av andra förbipasserande.
Danmark: Tiggeri förbjudet. Polisen har rätt att avvisa och det är straffbart att inte åtlyda och leder till häktning.
Norge: Inte idag men en politisk överenskommelse om ett kommunalt förbud fr o m sommaren 2014.
Grekland: Förbjudet och kan leda till böter eller fängelse.
Frankrike: Lagligt sedan1994. Dock förbjudet för barn att tigga.
Rumänien: Förbjudet. Man får be om hjälp vid verkligt behov, men förbjudet i lag och leder till häktning
Storbritanien: Förbjudet sedan 1824.
Tyskland: Inte förbjudet, så länge barn inte tigger, eller bedrägeri såsom falska påståenden som att "behöver pengar till operation" om det inte är sant.
Ungern: Förbjuder hemlöshet och tiggeri. Även förbudet att plocka från papperskorgar & sopstationer.
Sverige: Det vet vi.
Anonym (hej hej). Kan inte citera ditt inlägg.
Anledningen till att du bara såg EN tiggare i Danmark beror på att det är förbjudet att tigga där och poliser har en särskild insats för att köra bort tiggare och hemlösa som sover i parker.
Förresten hur många mobiltelefoner har Svenska kyrkan att låna ut? Det måste vara en hel om jag tänker på hur många jag har sett med en sådan i handen.
Dom kan inte vara särskilt rädda om dom heller, för i morse såg jag kvinnan som grälade gå omkring och plocka upp delar av en telefon som låg kastad på marken. Antar att det var en som hon fått lånat............
"ett par hundra"? I Stockholm?
För bara ett par månader sedan var hela gänget och sov på Sergels Torg, fyllde nästan hela torget.
Raduta Mataches påstår att romerna SJÄLVA inte vill utbilda sig, söka stipendier, söka högskola, och att ROMERNA SJÄLVA inte vill ha jobb. Det är därför de har så svårt med dom. Och med att kunna använda bidragspengarna på rätt sätt. Visst, de hjälper den handfull som faktiskt kan skriva och läsa och vill förbättra sig själva.
Men det är inte så lätt när romerna tar ut barnen ur skolan när de gått ut fyran...