Inlägg från: GrottyFriend |Visa alla inlägg
  • GrottyFriend

Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....

Alla tiggare är inte så. De i Finspång skänker vidare pengarna till skolor, etc. i Rumänien.

• GrottyFriend
    Anonym (fg) skrev 2015-04-03 12:36:37 följande:

Är det vad dom sa till dig?

Snälla, min pappa är med i styrelsen i Finet och... glömde namnet på den andra. Och han är med Vänsterpartiet, så det han säger är sant. Vänsterpartiet i Finspång hjälper de hemlösa i Finspång. Så ni skall inte tro att just alla slösar pengar på sånt i en stad, en stad som ni inte vet någonting om.
  • GrottyFriend
    Anonym (m) skrev 2015-04-03 13:22:15 följande:

?  Och har du punktmarkerat alla tiggare för att se att de inte röker?

Om du läser min kommentar en gång till står det tydligt "ni skall inte tro att just alla slösar pengar på sånt", vilket betyder att hemlösa mycket väl kan röka i den staden Ts pratar om (jag vet ju inte om det är sant eftersom jag förmodligen aldrig har varit där), vilket betyder att jag inte har punktmarkerat alla tiggare. Men jag vet att ingen av tiggarna som jag har sett röker. Och Finspång är inte alls så stort.
  • GrottyFriend
    Anonym (m) skrev 2015-04-03 14:29:21 följande:

Är ganska känt att regeringen i Rumänien inte tar hand om sina romer. 

Du, regeringen behöver också pengar, vilket de inte har. Det är samma sak i Afrika, kolla bara hur fattigt det är. Det handlar inte om en självisk regering som inte ger pengar, det handlar om en regering som inte har pengar. En del fattiga länder som Rumänien har varken skolor eller rent vatten. Kolla på rädda barnen reklam eller andra reklam som dem så får du se hur eländigt barn och vuxna har det.
  • GrottyFriend
    Anonym (less) skrev 2015-04-03 13:59:07 följande:

Klart det är, hade vi i dom rika länderna delat med oss av planetens resurser till dom fattiga länderna så hade de inte behövt komma hit och tigga.

Vi lever i överflöd på deras bekostnad. Dom betalar alltså för att svenskar ska få leva i dyra fina alldeles förstöra bostadsrätter, äta dyr mat och dricka dyrt vin och köpa massor av onödiga saker.

Jag är glad att Bill Gates skänker pengar till fattiga länder. Jag tror han har ett litet projekt, att fixa rent vatten i fattiga länder. Tänk vilken gris han skulle vara om han behöll pengarna för sig själv. Och han är ju så äckligt rik, så han märker inte att han har skänkt pengar. :P
  • GrottyFriend
    Anonym (m) skrev 2015-04-03 14:54:07 följande:

Du vet inte vad du pratar om...

Rumäniens regering behandlar sina romer illa. Punkt.

Det måste till en förändring där.

Och hur fan vet du det? Ge mig bevis.
  • GrottyFriend
    Anonym (globetrötter) skrev 2015-04-03 18:37:28 följande:

Ja, jag tycker mitt liv blir sämre för det är obehagligt och närgånget med människor som tigger tycker jag, vem vet vad de gör om man är ensam där? Jag älskar inte a-lagarna som hängde i gångtunneln till bussen innan heller, som skrålade, bajsade och pissade och visade könet för vem som (inte) ville se, så stäm mig då!

Förbjud tiggeriet genast och rigga upp något som kräver någon form av hjärnverksamhet som att sälja Faktum eller rosa bandet eller liknande. Det är ovärdigt en vuxen att tigga och det är förbannat irriterande med dessa människor som bara sitter där och glor när man själv springer benen av sig för att få ihop tillvaron.

Jag hjälper fattiga ute i världen men då väljer jag människor som gör något aktivt och konstruktivt för att förbättra sin egen situation.

Så om du plötsligt förlorar ditt hem, då skall alltså folket omkring dig tänka samma sak.
Svar på tråden Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....