Tiggare som röker!! Det har dom tydligen pengar till....
Alla tiggare är inte så. De i Finspång skänker vidare pengarna till skolor, etc. i Rumänien.
Alla tiggare är inte så. De i Finspång skänker vidare pengarna till skolor, etc. i Rumänien.
Är det vad dom sa till dig?
? Och har du punktmarkerat alla tiggare för att se att de inte röker?
Är ganska känt att regeringen i Rumänien inte tar hand om sina romer.
Klart det är, hade vi i dom rika länderna delat med oss av planetens resurser till dom fattiga länderna så hade de inte behövt komma hit och tigga.
Vi lever i överflöd på deras bekostnad. Dom betalar alltså för att svenskar ska få leva i dyra fina alldeles förstöra bostadsrätter, äta dyr mat och dricka dyrt vin och köpa massor av onödiga saker.
Du vet inte vad du pratar om...
Rumäniens regering behandlar sina romer illa. Punkt.
Det måste till en förändring där.
Ja, jag tycker mitt liv blir sämre för det är obehagligt och närgånget med människor som tigger tycker jag, vem vet vad de gör om man är ensam där? Jag älskar inte a-lagarna som hängde i gångtunneln till bussen innan heller, som skrålade, bajsade och pissade och visade könet för vem som (inte) ville se, så stäm mig då!
Förbjud tiggeriet genast och rigga upp något som kräver någon form av hjärnverksamhet som att sälja Faktum eller rosa bandet eller liknande. Det är ovärdigt en vuxen att tigga och det är förbannat irriterande med dessa människor som bara sitter där och glor när man själv springer benen av sig för att få ihop tillvaron.
Jag hjälper fattiga ute i världen men då väljer jag människor som gör något aktivt och konstruktivt för att förbättra sin egen situation.