Gravid eller inte?
Ok ganska komplicerad historia detta känner att jag behöver råd.
Fick mens 18/2. Sen hade jag ÄL 8/3 och BIM 20/3. Den 18/3 tog jag detta test:
Sen kom mensen den 20/3, precis som den skulle. Den var lite sparsammare än vanligt så jag tog ett test (sticka) på söndagen eller måndagen och det var negativt. Mensen slutade på tisdagen den 24/3. På lördagen den 28/3 fick jag konstiga rosa flytningar som fortsatt till och från sen dess. På söndagen den 29/3 fick jag smärta långt ner i magen som också fortsatt så nu i onsdags fick jag nog och sökte vård på vårdcentralen. Där fick jag lämna urinprov som visade starkt positivt för graviditet men pga smärtan och blodblandade flytningar så fick jag remiss till KK där jag fick lämna nytt urinprov och göra VUL. Där visade provet svagt positivt och de såg absolut ingenting på VUL.
Gjorde ett gravtest när jag kom hem som såg ut såhär:
Igår morse gjorde jag nya tester (stickor) som var mycket svagare. Men sen fick jag rådet att ta med em-urin igen här på FL så det gjorde jag och här är jämförelse (nästan ett dygn emellan) (överst onsdags em och underst torsdags em)
Så det är hela historien. Vad ska jag tro? att jag är gravid eller att "mensen" varit ett mf? Borde testerna visa så mkt efter 1,5 vecka? Om jag är gravid borde inte testerna varit starkare då? med tanke på att jag hade ÄL 8/3.
Vill bara ha lite råd! För mitt huvud analyserar varje liten detalj om och om igen.
Tacksam för svar!