Högutbildade vad har ni för lön?
Helt galet hur låga löner en del "högutbildade" nöjer sig med...
Jag har själv enbart yrkesförberedande gymnasieutbildning, jag skulle aldrig få för mig att kliva ur sängen för en månadslön under 30.000:-
Jag arbetar idag som en helt vanlig skitig arbetare på golvet inom industrin, precis noll ansvar, bara utför den arbetsuppgift du blir tilldelad av arbetsledaren och sen stämplar man ut....
Med diverse tillägg för t.ex farliga och obekväma uppgifter, samt några timmar övertid nu o då så ligger årslönen runt 600.000:- , har kollegor som jobbar över betydligt mer och ligger över 700.000:- i årslön.
Sommaranställda ungdomar har samma lön och förmåner, ofta är dessa unga och hungriga så de tar allt de kan få under semesterveckorna. Det flesta sommarjobbare gör runt 100.000:- på 8 veckor hos oss.
Vad är det som motiverar så många att dra på sig studieskulder och en arbetsroll fylld av betungande ansvar?
De som gör "skitjobb" borde rimligen ha bra betalt de också, märkligt vore annars.
Vill man ha ett "fint" jobb måste man oftast studera. Att ta ansvar är inget som borde vara betungande, oavsett vad man jobbar med.