Pescetarian skrev 2015-04-02 07:51:27 följande:
Det är skillnad på att få leksaker som uppmuntrar fysisk aktivitet, samt ett spel som uppmuntrar lärdom, än att få godis.
Det mitt barn gillar att äta är majskrokar och popcorn. Både majskrokar och popcorn kommer att finnas i påsk-godisskålarna, så jag ser ingen anledning att lägga ner det i påskägget.
Saken är den att presenterna är menade att funka för både mig och barnet. Jag älskar sällskapsspel, liksom mitt barn gör. Och att vara utomhus med aktivitet är något vi båda uppskattar.
Mitt barn går på förskola endast 15 timmar i veckan. Så vi har väldigt mycket tid tillsammans. Då kan det ju vara trevligt att ha olika saker att göra, inte sant?
Godis, om nått, är HELT onödigt. Det finns inget vettigt i godis what so ever.
Ok, så ni har påskgodisskålar, då har ni ju gott att äta under påskhelgen, ungefär som alla andra då, fast andra har godis. Jag har lite svårt att se skillnaden. Hade ni inte haft de skålarna hade ju popcorn kunnat vara något att ha i påskägget.
Jag är helt för saker att göra tillsammans, aktiviteter osv. Vi har mycket spel, pussel, såpbubblor och allt sånt. Så det är inga konstiga grejor att ha hemma!