• Ahla

Efterlysning IVF Sahlgrenska

Hej!

Jag söker andra som nyligen suttit fast i den eländiga vårdkön till IVF på Sahlgrenska och krävt förflyttning (vilket man har laglig rätt till) efter att vårdgarantin gått ut efter tre månader, och därmed hamnat i Varberg, där chefen inte vill skriva på remisserna vidare till privatkliniker. Vi är nu utskrivna från Sahlgrenska, men remissen ligger och skvalpar någonstans. Det råder fullständig förvirring på avdelningarna på båda sjukhusen, på alla nivåer. Cheferna hänvisar till varandra, det nya avtalet från 1 januari verkar ingen kunna innebörden av. 

Jag vet att det finns fler i samma situation som vi. Situationen är oacceptabel, och jag önskar komma i kontakt med fler som hamnar mellan stolarna på detta sätt. Skicka ett meddelande!

• Svar på tråden Efterlysning IVF Sahlgrenska
  • Ahla
    Ia84 skrev 2015-05-23 18:02:13 följande:
    Det kan vara så att fler ägg växer till sig de sista dagarna för dig med!

Ingreppet tyckte jag inte var alls farligt. Men idag har jag faktiskt mer ont än efteråt igår. Ligger med värmedyna och panodil tar jag. Jag har dock svårt att ligga still och inte göra något i hemmet så är uppe emellanåt o grejar o jag tror det är därför jag får mer ont. Man ska tänka på att kissa ofta med, gör ondare när blåsan ligger mot äggstockarna.

Är du nervös för måndag? Var det första plocket för dig?
    Så har även jag gjort mitt plock. Aj aj aj. Men åtta ägg kom ut.
  • Ia84
    Ahla skrev 2015-05-25 12:48:14 följande:
    Så har även jag gjort mitt plock. Aj aj aj. Men åtta ägg kom ut.
    Vad skönt att det är gjort ändå. Håller tummarna nu för att många befruktas. Tyckte du ingreppet var jobbigt?
  • Ahla
    Ia84 skrev 2015-05-25 14:59:23 följande:

Vad skönt att det är gjort ändå. Håller tummarna nu för att många befruktas. Tyckte du ingreppet var jobbigt?

Ja, jag hade väldigt ont men fick så mycket medicin att jag lär glömma det :)
  • Ia84
    Ahla skrev 2015-05-25 15:30:07 följande:
    Ja, jag hade väldigt ont men fick så mycket medicin att jag lär glömma det :)
    Det är ju verkligen så olika det där, jag tyckte inte äggplocket var så jobbigt men däremot haft väldigt ont efteråt.
  • Ahla
    Ia84 skrev 2015-05-25 16:29:27 följande:
    Det är ju verkligen så olika det där, jag tyckte inte äggplocket var så jobbigt men däremot haft väldigt ont efteråt.
    Just nu har jag inte ont alls, hoppas det fortsätter så. Kram på dig. Jag har prel återförande på lördag. 
  • Ia84
    Ahla skrev 2015-05-27 08:21:10 följande:

Sex av åtta :)

Åh vad roligt att så många tog sig! Vi är nu på väg till kliniken för insättning, något vi sett fram emot.
  • Ahla
    Ia84 skrev 2015-05-27 13:01:12 följande:
    Åh vad roligt att så många tog sig! Vi är nu på väg till kliniken för insättning, något vi sett fram emot.
    Hur gick det?
  • Ia84
    Ahla skrev 2015-05-27 17:04:05 följande:
    Hur gick det?
    Det gick jättebra, kändes typ som när man tar cellprov.

Hade två jättefina ägg, ett till mig och ett till frysen. Tre ägg ska odlas vidare till imon och ev till frysen då.

Coolt att man har ett litet frö i ens mage nu som är något av både mig och min sambo. Nu håller vi bara tummarna för att detta lilla frö vill stanna hos oss.
  • Ahla
    Ia84 skrev 2015-05-27 18:26:58 följande:
    Det gick jättebra, kändes typ som när man tar cellprov.

Hade två jättefina ägg, ett till mig och ett till frysen. Tre ägg ska odlas vidare till imon och ev till frysen då.

Coolt att man har ett litet frö i ens mage nu som är något av både mig och min sambo. Nu håller vi bara tummarna för att detta lilla frö vill stanna hos oss.
    Mina varmaste tankar till er!
Svar på tråden Efterlysning IVF Sahlgrenska