• PerAron

Är string inget för killar?

Jag är en kille som använder string regelbundet. Gillar det speciellt när jag tränar då jag tycker det är bekvämt.
    Men det verkar inte vara accepterat bland andra.
    Tycker det är speciellt andra killar som tittar snett på mig, tjejerna verkar tycka det är ok.
    Är det fler än jag som tycker så här?

• Svar på tråden Är string inget för killar?
  • PerAron

Kan rekomendera Doreanse. Många snygga och skönamodeller.
    Finns till bra pris på Tradera

• lillan72

Jag tycker inte att det är speciellt snyggt eller sexigt på män men eftersom jag själv använder det av det enkla skälet att slippa få fyra skinkor  så skulle jag aldrig ens lyfta på ögonbrynet om jag skulle råka se en man i string. Tycker å andra sidan heller inte att det är sexigt på kvinnor heller fast så är jag Sveriges mest heterosexuella kvinna

• cosinus

Jag har ännu inte sett en man jag tycker string är snyggt på :)

I min smak är det lite allt eller inget. Boxer eller naken, allt där mellan går bort om syftet är att vara sexig :)

På kvinnor kan string vara snyggt, på rätt rumpa.

Hur vanligt det är, inte jättevanligt. Vanligast skulle jag säga är den här modellen (iaf i mitt omklädningsrum :) )
    www.timarco.com/resources/product/image/28728-55464cb9-13ae-45e9-9350-4f0a845ad0ef-1-huge.jpg

Alltså en modell som är större än string men ändå liksom går in lite i rumpan längst ner. Oftast i spets.

Själv kör jag string på morgonen och fram till lunchträningen eftersom jag verkligen ogillar att trosorna syns under träningstightsen. Sen efteråt blir det lite olika modeller. Under riktigt tighta jeans tycker jag string eller halvstring är skönast men använder mycket vanliga hipsters också.

• är skönt

Jag är kille och har bara string kalsonger skönaste kalsonger som finns 

Lack o läder sex
  • Joakim1987

Själv är jag en kille som regelbundet använder trosor, både vanliga och string. Jag tycker att de är betydligt bekvämare än alla modeller av kalsonger som jag testat. Ha de underkläder du själv trivs med och strunta i vad andra tycker. :)

• NinjaRutan

Jo klart string är för killar! Jag är en kille på 29 som använder det regelbundet. Kör på och använda det du själv trivs i.

• Hptok

Använder endast string jag med. men dock är det nog bara min sambo som vet om det, och om det är någon som råkat sett det. Visserligen bryr jag mej inte så mycket om det då jag tar på mej det när jag byter om på te.x badhuset ( många konstiga blickar) men är då det bekvämaste jag har haft. Bara hoppas det blir mer okej.

• Danne1231

Blir fler och fler butiker som säljer herrstring. Stayhard, Tomsthongs, uppercut, gasello, williejohn, zalando, kallingar.se. Tycker verkligen att ni som inte redan börjat använda string borde prova då det verkligen är riktigt bekvämt. Hoppas tabustämpeln sakta suddas ut

• Anders 386

Jag känner inget behov av string - men däremot blir jag mer o mer sugen på att börja använda mera "könsneutrala" trosor för kvinnor. De material som finns i trosor är mycket trevligare o behagligare än klassiska bomullskalsonger. Kalsonger är ofta knöliga, stora sömmar, stora resårer och allmänt osexiga.
    Jockey har tydligen en trosa som många män "hittat":    Modell 1370. Men den verkar inte ens finnas i Europa av nån konstig anledning. Satt o lekte på nätet och hittade det av en tillfällighet.

• är skönt

Klart att killar kan använda stringkalsonger,jag gör det ofta och smyger inte med det,det händer att jag byter om på jobbet gymmet eller i simhallen och står i bara kalsongerna

Lack o läder sex
  • Jimpen86

Hej där alla. Är det helt skumt när en man använder string? Ja brukar göra det själv när INGEN vet om det ser är skönt med string faktiskt men känns ganska hono med string

• Varsomduvill

När jag ser mig i spegeln då jag har string på mig, så får jag motvilligt erkänna att jag sällan tycker jag ser snygg ut.. Jag tränar på gym, mycket rumpövningar blir det förstås och jag har en ganska snygg och vältränad häck, för att vara 43 bast, och jag har faktiskt för det mesta string på mig, ja även när jag tränar under mina tajts, på jobbet under mina vita lättgenomskinliga byxor då jag jobbar på sjukhus, och hör och häpna även när jag ligger och solar på badstranden!

Men jag älskar att ha på mig string. Det gör jag och jag skäms inte! Blir faktiskt lite småkåt av att bära string. Det kallas fetisch tydligen. Men det kanske är för att jag är heterosexuell som jag inte tycker det ser snyggt ut på killar. I mina ögon är det kvinnans rumpa som är gjord för string, inte mannens. Och min självbild har en feminin sida då jag ofta önskar jag hade varit född till kvinna, och kanske därför blir jag alltid lite negativt överraskad när jag ser min rumpa i spegeln, för att den kanske inte ser tillräckligt feminin ut när stringen skär mellan skinkorna. Men jag kommer inte att sluta bära string, oavsett om det passar mig eller ej. Det har jag gjort nu i 25 år. Jag vill se ut som jag vill. Och de som skulle tycka det är äckligt att se min stringrumpa, behöver inte känna sig tvungna att kyssa den, utan bara titta bort ;)

• Petterh

Förrut använde jag alltid funktionsboxer under tightsen men har den senaste tiden börjat köra med string. Tycker helt klart det är skönare, håller allt på plats samt inget som korvar sig.
    Så jag skulle rekommendera alla att testa.

Svar på tråden Är string inget för killar?