• Drottningen70

Vad går ditt/dina barn på för aktivitet?

Pojke 6 år går på dans.

Tycker det är helt stört att ha fler än två såna aktiviteter per vecka. Att ha fler än 3 är i princip barnmisshandel.

• Drottningen70
    Penida skrev 2015-03-28 21:51:21 följande:

Vill du utveckla?

Inte direkt. Om man inte fattar själv vad som är gale med att ha 4 aktiviteter per vecka för typ en 8 åring så lär man aldrig heller greppa saken. Men jag är inte förvånad över den ökande psykiska ohälsan hos barn eller att det finns 12 åringar med magsår ...
    Kd
  • Drottningen70
    Gladhannapanna skrev 2015-03-28 22:03:56 följande:

Så du tycker att vi misshandlar vår dotter????

Hon älskar sina aktiviteter och skulle ha fler om hon fick, vi har begränsat till dessa, blockflöjten är på skolan under fritidstiden. Än så länge är det handbollslek, när det blir lag får hon välja bort ngt.

Jaa... Typ.... Omsorgsbrist...
  • Drottningen70
    scanmia skrev 2015-03-28 22:07:11 följande:

10-åring: schack, simning, karate, gitarr, innebandy, minecraft workshop

6-åring: schack, simning, karate, hip hop, mad science

(snart) 3-åring: simskola, yoga (båda med mig), bollek (själv)

Vi kör med aktiviteter på tisdagar och torsdagar den här terminen och det här var det som vi fick plats med. Ja gitarren är ju på söndagar, men den är i hemmet och fick bli undantagen vår allmänna regel om två aktivitetsdagar i veckan.

Så obegripligt sjukt... Stackars barn. Men ni känner er säkert asduktiga...
  • Drottningen70

[quote=75080564][quote-nick]scanmia skrev 2015-03-28 22:26:41 följande:[/quote-nick]Oj vilken reaktion! Vad har den sitt ursprung i? Har dina barn en väldigt krävande skolmiljö och hemsituation? Är det därför du känner att du inte vill stressa dem mer med fritidsintressen?[/

Den har sitt ursprung i sunt förnuft.

• Drottningen70
    fluu skrev 2015-03-29 09:52:09 följande:

Finns det någon tråd där du inte spyr galla på precis allt och alla? Utom dig själv då, du känner dig säkert asduktig..

Jag skriver mest i de trådar där jag finner något upprörande, så det är det nog ont om.
Svar på tråden Vad går ditt/dina barn på för aktivitet?