• lolijoj

RMC i Malmö

Hej!

Vi har nu kämpat i 2,5år utan framgång och kände att det var dags att söka hjälp.
    Sagt och gjort, vi skickade in en egenremiss till RMC i Malmö.
    Idag lämnade jag det första av två blodprov, så nu känns det som att allt börjar på något sätt!

Någon som är i samma läge eller någon som vet vad som händer på första läkarbesöket efter att vi lämnat blod/spermieprover?

• Svar på tråden RMC i Malmö
  • lolijoj

Åh, härligt att höra att det går så snabbt!
    Får ni göra inseminationen direkt också?

Vad gjordes vid första mötet efter proverna för er Monn?

• lolijoj

Vi skickade in en egenremiss, och kommer inte riktigt ihåg hur lång tid det tog, men vi fick ett brev kanske 2veckor efter det med remisser för två blodprover för min del och två spermatester för mannen.
    Så jag tyckte att det gick väldigt snabbt. 
    Blodproven ska tas på speciella dagar under under menscykeln, så har nu lämnat ett och inväntar det andra. mannen ska lämna två olika tester med två veckor mellan tillfällena.
    När man lämnat alla prover så ska man ringa och boka tid för ett läkarbesök där man får svar på proven och undersöks lite mer.
    Vet inte hur lång väntetid det är för det besöket dock.

• lolijoj

Vad kul elinby, då kan vi följas åt och förhoppningsvis glädjas! 
    Jag lämnar mitt sista prov på tisdag nästa vecka, sen ska bara maken få in sina med, ska lämna det första i morgon och sen vänta två veckor, därefter kan vi ringa och få tid för läkarbesöket.

Jag börjar bli lite nervös för vad testen ska visa??man har liksom hoppats varje månad i mer än två år och blivit besviken varje gång!
    Nu känns det som att det är någon domstol man ska in till och få veta hur det blir.
    (även om man aldrig kan lova något gällande barnfrågan) 

Hoppas att det kommer lyckas och sluta väl för alla oss här inne!

• lolijoj

Jag skulle ta blodprov cykeldag 2-5 och ett dag 21. Tar det sista imorgon och maken lämnar sitt sista prov nästa vecka. Därefter kan vi ringa och få en tid för besök. Undra hur långt fram i tiden det ligger?någon som vet?

Vad är det som gör att ni söker hjälp direkt? (behöver såklart inte svara om det är känsligt!)

Fick i veckan veta att en nära vän är gravid och att det tog sig på första försöket?.första i vänskapskretsen som får barn. Har varit "skonad" från det innan, skönt nog, för pressen är inte så stor då på något sätt.
    Och oj vad det kändes orättvis! 
    Samma person sa för någon vecka sen att hon torde att jag och maken skulle vara gravida en månad efter vårt bröllop?..tänkte tyst att jag borde sagt, ja om det vore så enkelt?.

Hur har ni gjort, har ni valt att berätta, eller är det er lilla hemlighet?

• lolijoj

Härligt att remissen är iväg för er elinby! Hoppas det går snabbt!

Själv har vi nu fått tid för det första läkarbesöket, kommer bli i början av juni.
    Börjar bli nervös för vad testerna ska visa!

• lolijoj

jag tror att de har stängt hela juli om jag minns rätt, står på deras hemsida!

Jag är inställd på att vi kommer få vänta till i höst, så tänker försöka njuta av sommaren, förhoppningsvis den sista utan barn!

Håller tummarna för att ni hinner med ett försök innan sommaren Amparo!

• lolijoj

åh, segt med väntan, men se det positivt med att det är på gång iallafall!

Jag har aldrig varit med om att tiden går sååå långsamt, och då väntar jag "bara" på det första läkarsamtalet och undersökning.
    Börjar bli rätt nervös faktiskt!
    Har tid bokat precis när ägglossningen borde vara, det kanske är bra?!

• lolijoj

Var på första besöket på RMC i förra veckan och fått provsvar och gjort undersökningarna.
    Det blir IVF för oss också! Troligen blir vi kallade till planering och genomgång av behandling i augusti.
    Känns skönt att veta att det blir så!

Hur går det för er andra?

Svar på tråden RMC i Malmö