• monn

RMC i Malmö

Efter att vi lämnat blodprover och spermaprover fick vi en tid inom en månad, tyckte det gick fort :) vi skall göra insemination! Lycka til :)

lolijoj skrev 2015-03-27 20:56:43 följande:

Hej!

Vi har nu kämpat i 2,5år utan framgång och kände att det var dags att söka hjälp.

Sagt och gjort, vi skickade in en egenremiss till RMC i Malmö.

Idag lämnade jag det första av två blodprov, så nu känns det som att allt börjar på något sätt!

Någon som är i samma läge eller någon som vet vad som händer på första läkarbesöket efter att vi lämnat blod/spermieprover?

• monn

Mitt sköldkörtelvärde måste ner först, så jag medicinerar med levxin nu sedan en vecka. Vid första mötet gick de igenom provresultaten och gjorde ultrljud på mig och kände på min mans testiklar! Jag skall spola äggledarna också. När jag ätit levaxin i en månad skall de ta nya blodprover och se hur värdet ändrats :)

lolijoj skrev 2015-03-29 13:57:31 följande:

Åh, härligt att höra att det går så snabbt!

Får ni göra inseminationen direkt också?

Vad gjordes vid första mötet efter proverna för er Monn?

• monn

Hej! Jag har samma erfarenhet, att det gått väldigt fort! Fick remissbekräftelse redan veckan efter vi skickar in egenremiss. Det gjorde vi i början på januari, i slutet av februari fick vi vår första läkartid då vi bestämde vilken väg som vart bäst att gå för oss :) lycka till!

pandoraDiem skrev 2015-03-30 20:52:17 följande:

Tack så mycket för svar, skönt att det inte tagit så lång tid att vänta på utredning, gör mig lite lugnare :)

• monn

Vad spännande! Vi skall göra makeinsemination. Jag medicinerar just nu för att få ner sköldkörtelvärdet, när det är <2 så tror jag att vi kör igång. Jag har dock nyss fått nytt jobb, och känner att jag vill vänta med att bli gravid tills jag jobbat där ett par månader. Men det verkar ta sin lilla tid med sköldkörteln ändå :)

lolijoj skrev 2015-06-02 22:34:07 följande:

Var på första besöket på RMC i förra veckan och fått provsvar och gjort undersökningarna.

Det blir IVF för oss också! Troligen blir vi kallade till planering och genomgång av behandling i augusti.

Känns skönt att veta att det blir så!

Hur går det för er andra?

• monn

Kram!! Jag har också en jättejobbig ledsen dag. Har inga svar att ge dig tyvärr. Jag tog en öl och lade mig på soffan med min favoritserie. Ta hand om dig och lycka till!!

Team2 skrev 2015-08-10 17:57:48 följande:

Hej allihop!

Tänkte att även jag kunde få vara med här i gruppen... Har en jättejobbig och ledsam dag idag och mår inte alls bra. Kanske kan det vara bra att få lite utbyte med er som verkar vara i ungefär samma sits.

Vi har inte varit iväg på rmc än och inte hört något från dom än, men en remiss är skickad för ca två månader sedan och jag hoppas att vår ivf-resa snart kan kickas igång. Jag är så less på att bara vänta, försöka och vänta, och förtvivla...

Hur lång tid tror ni att det ska behöva ta innan vi kan sätta igång?

• monn

Det är drop in på provtagningen! Mellan 7-16 varje dag tror jag!

pandoraDiem skrev 2015-08-12 16:56:48 följande:

Jag har en fråga till er som har gjort utredning. Jag har precis fått hem remiss om att lämna blodprov, det står vilka cykeldagar jag ska lämna provet men undrar om jag måste ringa och boka tid för att göra detta eller om det bara är att dyka upp när de har öppet?

• monn

Ja det förstår jag :) det brukar ta rätt lång tid när man är där, så ha inte bråttom! Lycka till! Vi fick undersökningstiden väldigt snabbt efter att alla prover vart lämnade :)

pandoraDiem skrev 2015-08-12 21:40:46 följande:

Tack för svaret, misstänkte att det var drop-in :) känns skönt att det äntligen händer något.

Svar på tråden RMC i Malmö