Inlägg från: Lilla JJ |Visa alla inlägg
  • Lilla JJ

Överdos Morfin!

Tröggröt skrev 2015-05-03 03:11:21 följande:

Aha.Jag fattar nu.T ex om jag dricker 4 cl 40% sprit så blir det aldrig 80%ig för att jag ta 8cl.*full

Bingo!
    Le-det kan smitta!
  • Lilla JJ

Och ändå visste du inte att man inte kan öka styrkan på Morfin. Något som tröggröt kunde lista ut utan att vara sjuksköterska.

Le-det kan smitta!
  • Lilla JJ
    Sweet Sofia skrev 2015-05-03 11:35:28 följande:

Man kan öka styrkan. Men svårt att veta som ikke sjuksköterska

Men svara på HUR man gör då? Men det vet du inte så du döljer det genom spydiga kommentare och att dumförklara andra.
    Le-det kan smitta!
  • Lilla JJ
    puss skrev 2015-05-03 12:28:57 följande:

From nu behöver jag alltså bara köpa folköl. Sen ökar jag bara styrkan på den! Tjo!!

Ja Sofia ska tala om för oss hur vi ska göra.
    Le-det kan smitta!
  • Lilla JJ

Både Oxykodon och kodein är morfinderivat alltså substans som härleds ur morfin. Frågor på det?

Le-det kan smitta!
  • Lilla JJ

Vad var meningen med dina kommentarer om Citodon och Oxykodon?

Le-det kan smitta!
  • Lilla JJ
    Sweet Sofia skrev 2015-05-04 16:32:32 följande:

Den verksamma substansen är Oxikodon, inte Oxykondon.

Dessutom skriver du att det innehåller morfin och kodein. Vilket det inte gör. Det är dock ett morfinderivat, men det är inte samma som morfin eller kodein.

Jag förstår inte riktigt vart du har läst. Hon har inte skrivit att det innehåller morfin. Du ändrar ju dina åsikter och svar hej vilt.
    Le-det kan smitta!
  • Lilla JJ

Morfinbaserade preparat skriver hon. Inte att det innehåller morfin.

Le-det kan smitta!
  • Lilla JJ

Fast å andra sidan så är ju både Oxikodon och kodein utvunna ur morfin så i praktiken så är det ju morfin i dem även om det kallas något annat.

Le-det kan smitta!
  • Lilla JJ
    Sweet Sofia skrev 2015-05-05 07:17:38 följande:

Vet du inte vad du själv skriver? Står klart och tydligt.

Det gör det inte alls. Nu får du ge dig. Gör du dig till?
    Le-det kan smitta!
  • Lilla JJ

Ja för ingen som har såna problem med att läsa skulle klara utbildningen.

Le-det kan smitta!
  • Lilla JJ
    Evm skrev 2015-05-05 08:39:01 följande:

Det tror jag iofs inte att hon har ändå. Jag är 100% säker på att hon inte är sjuksköterska, iaf inte att hon jobbar som det. Att hon tror att det går att öka styrkan på morfin är ju ett rätt säkert tecken på det.

Jo det är sant. Hade dock en i min klass i vidareutbildningen som var sådan. Hon kunde ingenting. Tittade på en 50 cl drickaflaska och sa "undra hur många ml det är?"
    Le-det kan smitta!
  • Lilla JJ
    happysunday skrev 2015-05-05 11:01:18 följande:

Det finns tyvärr en hel del stolpskott till Ssk.. Jag har haft en kollega som inte fattade skillnaden mellan Morfin med 1mg/ml och 10 mg/ml och hon feldoserade ett par gånger för hon gav ju rätt antal ml...

Ja man blir ju mörkrädd ibland.
    Le-det kan smitta!
Svar på tråden Överdos Morfin!