Överdos Morfin!
Aha.Jag fattar nu.T ex om jag dricker 4 cl 40% sprit så blir det aldrig 80%ig för att jag ta 8cl.*full
Aha.Jag fattar nu.T ex om jag dricker 4 cl 40% sprit så blir det aldrig 80%ig för att jag ta 8cl.*full
Och ändå visste du inte att man inte kan öka styrkan på Morfin. Något som tröggröt kunde lista ut utan att vara sjuksköterska.
Man kan öka styrkan. Men svårt att veta som ikke sjuksköterska
From nu behöver jag alltså bara köpa folköl. Sen ökar jag bara styrkan på den! Tjo!!
Både Oxykodon och kodein är morfinderivat alltså substans som härleds ur morfin. Frågor på det?
Vad var meningen med dina kommentarer om Citodon och Oxykodon?
Den verksamma substansen är Oxikodon, inte Oxykondon.
Dessutom skriver du att det innehåller morfin och kodein. Vilket det inte gör. Det är dock ett morfinderivat, men det är inte samma som morfin eller kodein.
Morfinbaserade preparat skriver hon. Inte att det innehåller morfin.
Fast å andra sidan så är ju både Oxikodon och kodein utvunna ur morfin så i praktiken så är det ju morfin i dem även om det kallas något annat.
Vet du inte vad du själv skriver? Står klart och tydligt.
Ja för ingen som har såna problem med att läsa skulle klara utbildningen.
Det tror jag iofs inte att hon har ändå. Jag är 100% säker på att hon inte är sjuksköterska, iaf inte att hon jobbar som det. Att hon tror att det går att öka styrkan på morfin är ju ett rätt säkert tecken på det.
Det finns tyvärr en hel del stolpskott till Ssk.. Jag har haft en kollega som inte fattade skillnaden mellan Morfin med 1mg/ml och 10 mg/ml och hon feldoserade ett par gånger för hon gav ju rätt antal ml...