Överdos Morfin!
Fast det är inte så du skrev förut. Då skrev du att man kunde om man ville skriva i styrkan.
Har aldrig sett någon som skriver i mg när dom ger en injektion.
Jag skriver alltid inj Morfin 10mg/ml 1 ml s.c
Fast det är inte så du skrev förut. Då skrev du att man kunde om man ville skriva i styrkan.
Har aldrig sett någon som skriver i mg när dom ger en injektion.
Jag skriver alltid inj Morfin 10mg/ml 1 ml s.c
Nej, jag skriver ju att det inte är någon skillnad. Men du skriver att det är skillnad så då undrar jag vilken skillnad du menar att det är.
Fast så skrev du inte i dina tidigare inlägg.
Man kan ju googla på leg och lägga ut här om man vill. Typ så här
Våra doseringar är aldrig ordinerade i mg. Alltid i ml så att ingen ska råka räkna fel. Trodde det var vedertaget överallt vid det här laget.
7.5mg är ju inte styrkan!
Det är just det att vem som helst kan påstå sig vara både legitimerad ssk och läkare på ett forum utan att egentligen vara det och visa sina googlade legitimationer för att påvisa att man är det.
Det trodde jag också men tydligen gör andra på andra sätt.
Man måste ju ändå veta hur många mcg eller mg varje ml innehåller så det blir rätt. Man kan inte bara ge 10ml utan att veta hur många mcg eller mg varje ml innehåller.
[quote=75242934][quote-nick]Lindsey Egot the only one skrev 2015-05-02 21:35:43 följande:[/quote-nick]Det trodde jag också men tydligen gör andra på andra sätt.
Man måste ju ändå veta hur många mcg eller mg varje ml innehåller så det blir rätt. Man kan inte bara ge 10ml utan att veta hur många mcg eller mg varje ml
Precis det går ju inte som Sofia säger skriva mg eller ml och sen inte vilken styrka det var i den ml du gav. Styrkan är inte valfri att skriva i.
Jag vill fortfarande veta hur du menar att 7.5mg kan vara för mycket eller inte beroende på om morfinet är spätt eller inte/vilken styrka det har?