Inlägg från: Anonym (Mamma till 4) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma till 4)

Pappan hotar för att få sin vilja igenom.

Ordna underhållet genom försäkringskassan då vet du att du garanterat får pengarna den 25:e varje månad och kan ignorera alla "hot".

Nu har jag inte läst i tråden men om ni inte har en överenskommelse om umgänge som slaviskt ska följas och det förmodar jag att ni inte har eftersom pappan inte träffat barnet mer än ynka 3h sen i julas så har du ingen skyldighet att lämna ut barnet med så kort varsel.

Har du ensam vårdnad? Om du har det och ni inte har någon överenskommelse så har du rätt att strunta i att lämna ut barnet.

I och med pappans ointresse i att träffas oftare så borde ni ta en tur till Familjerätten för att fastställa ett umgängesavtal och kanske även ta upp vilka konsekvenser det får när umgänge ställs in. Umgänget är till för barnet och för en person som känner för att vara pappa lite när det passar honom.

Antingen är man en engagerad förälder eller ingen alls.

Lycka till!

• Anonym (Mamma till 4)
    SupersurasunkSara skrev 2015-03-29 20:16:14 följande:

Hon har högre underhåll idag än vad man kan få via FK så nej, jag skriver inte alls fel. Om han drar in pengarna får hon stämma honom, någon annan väg finns inte vad jag vet. Om hon tar underhåll via FK så har hon inte råd att bo kvar har hon skrivit.

Om man inte klarar att bo kvar om man inte får de extra pengarna ifrån den andre föräldern så är det något som är riktigt fel och man kan ju undra hur stor denna summa är, rejält stor borde den vara.

Jag hade aldrig under några omständigheter gått med på att leva så om jag så skulle leva på havregrynsgröt och pasta så hade jag vägrat att låta den andre att ens få nöjet i vetskapen om att han kan köra med- och hota hur som helst.

Dra in på alla onödiga utgifter och leta billigare boende i den staden där du har ett kontaktnät.

Jag vet att det inte är lätt, var själv fast i ett förhållande med fysisk och psykisk misshandel och var totalt nedbruten men tog mig upp igen och trots flera år rättare bestämt 7 av hot om våra två barn och psykiska nedtryckningar är jag nu äntligen fri, barnen vill inte träffa honom och jag har gjort mig av med alla minnen som har med honom att göra.

Det enda jag ångrar är att jag inte gjorde något åt min situation tidigare.

Kan jag så kan vem som helst, så illa var det. Lycka till med allt och håll huvudet högt.
Svar på tråden Pappan hotar för att få sin vilja igenom.