• savannasmamma

Ngn IVF:are som nyss plussat (bf dec)?

Sätter gärna in mig här tills vidare.

3:e ivf

Gravid första gravid andra men väldigt tidiga missfall.. Hcg har aldrig stigit som det ska vid testdagen.

Har varit inne i Danmark nu på morgonen och tagit blodprov avvaktar svar inom dom närmsta timmarna...

Har 5 missfall i bagaget.

Har även en dotter före-09 med samma man som kom på eget bevåg:)

Naturen är konstig.

Här är iallafall morgonens test.

Vad hade ni för hcg värde på testdagens? Eller era kliniker kräver inte blodprov?

• savannasmamma

Så.. Då har vi fått resultatet.

Gravyestet Visar tydligt pluss..

Mitt hcg var bara 60 dom ville att det skulle vara minst 75 för att godkänna det. Så tredje gången får vi leva i ovisshet:/ ska göra nytt prov om en vecka och se vad det säger.

• savannasmamma

Fast många kliniker har det på rutin.

Jag har gjort tre ivf och blivit gravid på alla 3.

Första och andra slutade i missfall vilket jag redan visste eftersom hcg värdet inte var högt tillräckligt.

Vill inte lura mig själv till att tro ngt som kanske inte stämmer.

så här såg mitt test ut i morse. Nu vet jag att jag är gravid men det har inte ökat som det ska.

• savannasmamma

Ullis 1234

Mitt första ivf kom missfallet 10

Dagar efter bim

Men vi visste redan mitt hcg låg bara på 17 och steg inte som det skulle( ska dubblas 48-72 timme)

Andra ivf låg hcg på 32 och missfallet kom 3 veckor efter bim. Tog många tester den ivf dom var oroliga för utomkvedskap eftersom det steg sakta men säkert.

Denna gången ser Stickan fin ut men ligger på

60 kan ju hoppas att jag är en låfjortonde bara så det ökar sig.. Är dock tveksam

• savannasmamma

Tack nilla!

Är inte så förhoppningsfull.. Men man har lärt sig gå in i ett försvar där man skyddar sig själv:/

Testade igår och då var det bim+1

Ska dit igen på

Fredag men dom ville att jag skulle komma redan imorgon (måndag) men kan inte pga av jobb. Och vi håller till i Danmark så är inte bara att åka dit en sväng!

• savannasmamma

Hej ullis1234

Man kan inte svara på dom tidiga missfallen.

Mina värden var 17 första ggn och 32 andra.

Det är lite olika med olika test

Apotekets och cleablue läser från 20 i hcg.

För vår del är det jättebra med hcg prov då Jag inte vill gå i falska förhoppningar.

Finns jättefina tabeller hur värdet ska stiga.

Vi har även gjort missfalls utredning. Det man kanske tror är att jag har för bra immun försvar så jag puttat ut foster därav att jag äter kortison denna behandling..

Mitt värde var 60 i lördags så visst är jag gravid! Frågan är bara om det är en normal graviditet:/ återstår att se på fredag.

Svar på tråden Ngn IVF:are som nyss plussat (bf dec)?