Vår dotter är bara 7 månader men vi känner båda att det med största sannolikhet inte blir fler. Kanske lite åldersrelaterat då jag är 34 år och pappan 39 år, men också för att jag tycker första tiden var så jobbig. Vi har inte haft några problem direkt. Amningen fungerade på en gång, inga magproblem, inga allergier, men jag var/är så trött på att allt ansvars legat på och fortfarande till stor ligger på mig som mamma. Först graviditeten, sedan förlossningen och så amning dygnet runt. Kan pappan ta detta nästa gång så säger jag ja till ett till barn.
Bara för att man har syskon så betyder det inte att man har nytta av varandra. Min kille har en bror som är 1,5 år äldre och de har ingen kontakt alls. Jag har kontakt med min syster, men det är mest för att jag vill ha bra kontakt med mina systersöner. Med min syster har jag inget gemensamt och då vi ses leker vi bara med varandras barn. Trots att min syster har ett storasyskon, mig, så är hon bortskämd. Min kille har en lillasyster, en sladdis, som också är bortskämd så att det bara är ensambarn som blir det tror jag inte på.