Inlägg från: Iskristall |Visa alla inlägg
  • Iskristall

följas åt under utredning 2015

Hej, 
    Har idag startat utredning. Fått remisser till blodprover och "spolning" av äggledare. Hänger gärna med och utbyter tankar.

Jag blev lite nervös idag när mötet var avklarat. Ska vi verkligen sätta igång med detta. Det blev så otroligt verkligt väldigt snabbt. Vi som har gått och väntat på den här läkartiden i 3 månader!

Längtar2015 och CinnamonGirl har ni barn sen tidigare?

• Iskristall

Vi lär få vänta till efter sommaren vi med, de stängs väl ner för ivf försök under sommaren antar jag. Men det skulle vara skönt med alla prover och tester klara innan.

Vi har inga gemensamma barn sen tidigare, och det skulle bli mitt första.

Det lär bli tyst i den här tråden om ni tar paus över sommaren antar jag Men hoppas ni får en lugn och skön sommar!

• Iskristall

CinnamonGirl: vad jobbigt för dig! Min sambo har också barn sen innan men inte jag. Vi vet att problemet ligger hos mig om nu inte sambon fått nåt nytillkommet problem. Men han ställer upp på blod och spermieprover. Du tror inte att din man är rädd för att göra ett spermieprov eller tycker blodprover är läskiga eller nåt sånt som gör att han tvekar? Annars tycker jag det verkar väldigt själviskt

• Iskristall

Vi har varit på vårt återbesök. Alla prover är utan anmärkning. Spolning gjorde jag för ca två veckor sen heller inga problem. Är idag på äl +3. Vi hoppas också spolningen ger en bonus som en graviditet

Jag hoppas era prover och spolning inte visar några problem!

• Iskristall
    Jenny1982 skrev 2015-09-14 09:45:57 följande:

Var på första mötet idag på St Göran och kommer göra en äggledarspolning den 5/10

Någon som har erfarenhet av detta?

Lycka till på spolningen! Jag har bara bra erfarenheter av spolning. Tänkte att det skulle göra ont, men nä inga problem alls. Men alla verkar ha olika uppfattningar, alla är olika. Så det är bara att hoppas på det bästa
  • Iskristall
    CinnamonGirl skrev 2015-09-18 18:07:23 följande:

Mina prover var okej, hade bra äggreserv. Hade förhöjt TSH-värde men fick Levaxin utskrivet. Gjorde spolning och ena äggledaren syntes dåligt... eller inte alls snarare. Var på hysteroskopi för ett par veckor sedan och det var tydligen helt stopp.

Har ett datum då jag ska träffa ansvarig läkare för att gå igenom allt, kommer nog bli rekommenderad IVF. Det är ju inte billigt och jag vet inte hur vi ska få fram de pengarna... :-/

Vi har blivit rekommenderade ivf. Vi står i kö och väntar...

Får ni inte landstingsfinansierade ivf försök?
Svar på tråden följas åt under utredning 2015