följas åt under utredning 2015
Jag måste ta tag i det här nu, och hoppas på en utredning.
Jag måste ta tag i det här nu, och hoppas på en utredning.
Jag ska ringa imorgon måndag. Vi har inte skyddat oss på fem år Jag har alltid haft oregelbunden mens, så det har varit svårt att pricka ägglossningen.
De tog lite tid att göra de där samtalen... :-/ Kollade med gyn på min valda vårdcentral där jag är listad, och de gör inte fertilitetsutredningar, inte ens att man bara får kolla upp sig hur det ser ut där nere samt ta lite blodprov. Kollade även med den VC som ligger närmast, men fick samma svar där. Ringde under veckan som var till ett privat sjukhus som har IVF- och fertilitetsmottagning, och fick tid där redan nästa vecka.
Hoppas bara de inte nekar oss en utredning, då mannen och jag inte bor ihop.
Jag var på kontroll idag. Tyvärr ensam, karln vill inte utredas. Allt såg bra ut vid gynundersökningen. De tog blodprover och ska tillbaka på spolning. Sen får jag hoppas att det inte är för mycket fel på mig.
Hoppas det räcker att få ner TSH-värdet och att gå ner mer i vikt. De går inte med på hormonbehandling, tyvärr, eftersom mannen inte vill vara delaktig. Hade hoppats på att kanske få pergotime och kicka igång ÄL, men det är kört. Hoppas de i alla fall kan skriva ut levaxin.
Varför vill inte din man vara delaktig CinnamonGirl?
Mannen är säkert lite orolig att det ska vara något fel på spermierna. Men jag är ju precis lika rädd jag, att det är fel på mig och att de kanske inte finns någon som helst chans till barn.
Har i alla fall fått tid för spolning veckan efter midsommar, hoppas att det inte finns något stopp och att spolningen kan öka chanserna till befruktning. Får väl också reda på resultatet av blodprovstagningen, och hoppas att äggreserven är okej.