• ElleJ

Några fler under 25 år som försöker skaffa barn?

Jag och min sambo började "försöka" nu för 3 dagar sedan! Jag är snart 22 och han 23, så visst är vi unga men det gör oss absolut inte mindre lämpade att vara föräldrar!?

Finns det några fler som är under 25 och planerar barn?:) Skulle va kul att bolla runt tips och funderingar!

• Svar på tråden Några fler under 25 år som försöker skaffa barn?
  • carlini
    SecretlyMe skrev 2015-03-27 09:35:32 följande:

Spännande! Lycka till :D

Jag är nog skengravid som vanligt ;) Men jag har egentligen inga speciella symtom. Är idag på äl + 7, igår hade jag jättehög temp men är även väldigt förkyld. Lite småilla och trötthet brukar jag känna mellan ägglossning och mens.

Känner du något? :)

Ja jag har sjukt ont i brösten. Min sambo får inte röra dom, gör ont så fort man petar på dom, rödflammig i ansiktet och ont i svanken. Annars inget :)

Lycka till gumman :)
  • SecretlyMe
    carlini skrev 2015-03-27 09:48:44 följande:

Ja jag har sjukt ont i brösten. Min sambo får inte röra dom, gör ont så fort man petar på dom, rödflammig i ansiktet och ont i svanken. Annars inget :)

Lycka till gumman :)

Håller mina tummar för dig :D

Tack snälla du :)
  • ElleJ

Jag är så glad för eran skull att ni iaf har regelbunden mens! Eftersom jag har PCO så är det svårt som fanns för mig att veta när det är dags för ÄR :/

• SecretlyMe
    ElleJ skrev 2015-03-27 12:01:20 följande:

Jag är så glad för eran skull att ni iaf har regelbunden mens! Eftersom jag har PCO så är det svårt som fanns för mig att veta när det är dags för ÄR :/

Tycker du ska testa tempmetoden :) Till det kan man använda appen Fertility Friend. Där kan man få ett hum om när äl infaller. Hur lång cykel har du ca?
  • MCLRBL

Vi börjar försöka nästa ÄL, om ca 25 dagar. Är så förväntansfull!!!!

• ElleJ

Min cykel är hopplös! Har ibland mens var 3e månad om jag har tur! :(

• SecretlyMe
    ElleJ skrev 2015-03-27 20:12:02 följande:

Min cykel är hopplös! Har ibland mens var 3e månad om jag har tur! :(

Har du kontaktat en gyn? Eftersom du har pco kan du söka hjälp efter vad jag tror är 6-9 månader. Då kan du få ägglossningsstimulerande :)
  • ElleJ

Det hade jag faktiskt ingen aning om! :0 TACK!

jag vill försöka först i typ 6 månader och se om det tar sig!:)

Blir som roligare om jag lyckas utan större hjälpmedel! ^^

• SecretlyMe
    ElleJ skrev 2015-03-27 21:58:36 följande:

Det hade jag faktiskt ingen aning om! :0 TACK!

jag vill försöka först i typ 6 månader och se om det tar sig!:)

Blir som roligare om jag lyckas utan större hjälpmedel! ^^

Varsågod :) För de som inte vet om att de har några problem kan söka hjälp efter ett år, vissa landsting säger t.o.m 1,5 år. Men det är skönt att veta att hjälp finns :)

Ja, det är bara försöka! Har ni sex varannan/var tredje dag så är era chanser att lyckas nästan lika stora som för de med regelbunden mens :)
  • ElleJ

Vi har faktiskt sex varje dag... :] 1-3 gånger per dag...

Jag vet att man egentligen inte ska ha sex så ofta för det ska tydligen försämra spermierna något sätt men vi kör på som vanligt och kör på det som känns bäst för oss!:)

Tack så mycket för tipsen! Man känner sig lugnare när man vet att det finns hjälp utifall att :)

• johannaw

Jag är 22 år, fyllde i januari och försöker bli gravid med min sambo :)
    Tycker inte att jag känns för ung för att skaffa barn. Jag kanske är ung i ålder enligt många men jag är (om man får säga det själv) mogen för och redo att skaffa barn. Min sambo är tio år äldre så det känns rätt också!

• carlini
    johannaw skrev 2015-04-13 08:10:04 följande:

Jag är 22 år, fyllde i januari och försöker bli gravid med min sambo :)

Tycker inte att jag känns för ung för att skaffa barn. Jag kanske är ung i ålder enligt många men jag är (om man får säga det själv) mogen för och redo att skaffa barn. Min sambo är tio år äldre så det känns rätt också!

äsch så länge man känner sig redo själv så spelar inte ålder nån roll tycker jag. Man är en lika bra mamma om man skulle vara 15 eller 35. :)

Jag fyller 21 i Aug och jag och min sambo planerar bebis. Vi har försökt sen Januari och har lyckats fått 2 missfall...

Har ÄL nu på fredag så nu jäklar. :)
  • johannaw
    carlini skrev 2015-04-13 08:58:34 följande:
    äsch så länge man känner sig redo själv så spelar inte ålder nån roll tycker jag. Man är en lika bra mamma om man skulle vara 15 eller 35. :)

Jag fyller 21 i Aug och jag och min sambo planerar bebis. Vi har försökt sen Januari och har lyckats fått 2 missfall...

Har ÄL nu på fredag så nu jäklar. :)
    Precis!

Åh nej, vad tråkigt! Beklagar verkligen.

LYCKA TILL den här gången! :)
  • Maalon

Hoppar in här, hoppas det är okej även om min sambo blir 30 iår. Jag själv är 23 :) Vi bor i Norge, nyligen köpt hus och nu planerar vi att fylla det med svorska barn :) Planen är att börja försöka efter vår semester i maj, men ingen av oss blir direkt besvikna om det händer innan så att säga :)

• Karin23

Har bim +6 idag. Hade tänkt testa graviditetstest imorgon. Orolig. Vill så gärna!

Svar på tråden Några fler under 25 år som försöker skaffa barn?