• levandecharader1

IVF med låga äggreserver

Hej Hannis12345! Vad glad jag blev av att läsa din tråd idag, den gav mig lite hopp!

Först och främst grattis till din dotter. För oss som har fått domedagsbeskedet om lågt amh är det på riktigt livets största dröm att bli spontangravid <3

Jag är 33 år och fick veta förra hösten att mitt amh låg på 0,5 och vårt första och enda ivf-försök fick avbrytas då jag inte fick fram blåsor trots att jag hade maxdos på det längre protokollet. Vi hade då försökt bli gravida i 1,5 år med konstant sex när det blev en glad gubbe på äl-testen. Vi gjorde tråkigt nog slut precis efter vårt ivf-försök. Hela bebisfabriken slet oss isär, vi fick även ett MF precis innan vår ivf.

Nu har jag en ny partner och vi pratar väldigt mkt om barn. Han är medveten om hela situationen men han kan omöjligt inte förstå den stress jag känner med mitt låga amh, även om han stöttar så mkt han kan. Vi försöker på så vis att vi nu har sex regelbundet (3 ggr/veckan) men jag känner redan nu att jag är sönderstressad kring allt då jag ser ett totalt mörker till att få egna barn :( Han är superoptimistisk och säger att han är helt hundra på att vi ska lyckas medans jag tänker det absolut värsta, ett liv utan barn. Mår också dåligt över att veta att kötiden för ÄD är så lång (bor också i Sthlm).

Oj, nu blev det långt haha. Behövde nog skriva av mig lite och din tråd fick mig att känna mig lite mindre ensam, även om du har fått barn innan. Tack för det!

Svar på tråden IVF med låga äggreserver