• MadHatter

tycker ni att det är den hemmavarande förälderns uppgift att sköta hela hushållet? Då man även har dagbarn!

Varför det? Spelar väl ingen roll vart man jobbar? Även om man jobbar hemifrån så jobbar man ju lika mycket (salsans om man är sagbarnvårdare eller arbetar på förskola).

• MadHatter

Samma som om man är dagbarnvårdare - ingen salsa och saga.

• MadHatter
    Zarina skrev 2015-03-23 19:11:04 följande:

Min man verkar tycka att eftersom han "har ett JOBB" behöver han inte städa och tvätta kläder osv... Och eftersom han "ska på JOBB!" kan han inte sköta barnen på nätterna för han behöver sova....

Nu tycker jag ju inte att han skulle sluppit även om du vore föräldraledig - men i ditt fall är det ju inte ens så?! Du jobbar ju också, det är väl inte mindre jobb bara för att ditt arbete är förlagt i hemmet.

Och vad gäller behov av sömn, nu vet jag inte vad din man jobbar med men är du ansvarig för fem småbarn hela dagarna kräver det sin koncentration och därmed nattvila. Du har alltså lika stort behov av sömn för att klara ditt jobb som man har för de flesta andra jobb.
Svar på tråden tycker ni att det är den hemmavarande förälderns uppgift att sköta hela hushållet? Då man även har dagbarn!