Vi som satsar på ett jul barn!
I morse testa jag med digitalt test som visade Gravid 2-3. Så nu sjönkt det in mer ordentligt hos sambon oxå :)
I morse testa jag med digitalt test som visade Gravid 2-3. Så nu sjönkt det in mer ordentligt hos sambon oxå :)
Tråkigt för er som inte lyckats denna månaden, och väldigt roligt för er som lyckats!!
Än vet jag inte vilken kategori jag tillhör, men det återstår att se...
Hej alla!
Jag hoppar på här! Jag är 25 år och hade en oplanerad graviditet förra cykeln som slutade i tidigt missfall. Nu är det alltså vårt första riktiga försök. Hade ÄL antingen 5/4 eller 6/4 och vi hade sex en gång per dag den helgen, alltså 3-5/4. Så vi hoppas på att det blivit något. BIM är 19/4 så det är en hel evighetsvecka kvar! Är alltså på ÄL+7 och BIM-7 och ett eventuellt BF skulle vara 25 december, såga att det var fler som hade samma BF +/- nån dag. Känner av lite symptom men det har jag gjort många gånger innan som jag misstänkt graviditet(oplanerat) men det har inte varit något, så det är nog mest längtan och hoppet som kokar ihop symptom. Men man vet aldrig.
Har massa billiga stickor hemma och jag kan inte låta bli att testa tidigt. Försöker låta bli att testa varje dag men det blir ändå ofta. Verkar som att många får positivt på stickorna mycket senare än digitalt? Är det för att stickorna är mindre känsliga (de jag har är 25) än de digitala?
Grattis till alla som har plussat och får barn i december! Tråkigt för er som inte fått plus den här gången! Förhoppningsvis blir det januaribarn för er! Får se vad det blir för mig. Jag längtar så mycket att det spelar verkligen ingen roll vilken månad vårt barn kommer, bara det kommer!
Haft jättesvårt att sova inatt och känns som jag har mensvärk...så troligtvis är mensen på gång. Känner inget som skulle kunna vara tecken på graviditet.
Kunde inte hålla mig från att testa nu... Men det visade inget. Så tror definitivt mensen är på gång, för det värker väldigt mycket.
Förstår känslan att det känns hopplöst. Fastän jag vet att det normala är 7-8 månader, så är detta försök 4....ett försök mer än det tog med första barnet. Tre försök mer än det tog med andra barnet. Börjar tänka att jag kanske blivit för gammal.
Orkar inte ha det här tvångs sexet mer, det är faktiskt inte det minsta kul.
Tycker "mensvärken" jag har känns väldigt annorlunda och väldigt mycket mer än annars, så jag hoppas ju såklart på ett plus ändå. Är ju ändå några dagar kvar till bim...
Då blir det ingen bebis för oss detta året. Bim imorgon. Tempen har sjunkit och jag har mensvärk och fick nu ljusrosa på pappret. Mens på ingång.
Men lycka till ni andra
Negativt test idag, bim -5
Kan inte låta bli att testa. Jag hoppas ändå.
Någon av er som brukar känna på livmodertappen?
Jag gör det och blev lite glad nu... Varenda månad innan mens har min varit hård och rätt långt ner. Nu när jag kände så blev jag helt chockad nästan. Den har åkt väldigt långt upp och är mjuk.
Enligt vad jag läser så står det på vissa sidor att det är tecken på mens och på andra att det är tecken på graviditet...
Så jag får lite hopp....eftersom den inte känns som den brukar för min del innan mens.