• Hamburgaren

Vi som satsar på ett jul barn!

Hej! Vad roligt att läsa att det finns dem som vill ha barn i december, eller inte bryr sig när det kommer :) Jag tycker det är lite tråkigt att man läser att visa hoppar över mars, eller börjar bebisverkstaden i april för att inte få barn i december. Som att de barnen är mindre världa. Det är första gången jag försöker få barn och jag har haft min första ägglossning i mars (utan skydd), men när vet jag ej. Har ingen koll på menscyklen då jag har haft spiral innan. Är på dag 24 efter mens, så jag hoppas det har tagit sig! :) Men det gäller att ha tålamod. Hoppas det tar sig för alla :)

• Hamburgaren
    Sötistilde skrev 2015-03-23 18:17:13 följande:

Hur gör ni kring ÄL? Satsar ni på att sexa varje dag? Eller när lusten faller in? ÄL-test? M.m m.m ?

Jag tycker man kan försöka först utan ÄL tester, speciellt om man vet när man har ÄL. Men har man försökt ett tag förstår jag att man vill ha koll med ÄL-tester. Just jag har ingen koll på min ÄL men vi sexade på mycket denna månad så borde ha prickat in den, sen är frågan om det tar sig. Är på dag 24 efter mens så borde ha BIM i slutet på denna månad

Varannan dag är bra att ha sex, då är risken stor att bli gravid eftersom permierna lever några dagar och kan vänta i äggledaren på ägget. Men vet man just när man har ÄL så tycker jag man borde sexa på dagarna före, under ÄL, nån dag efter. Ägget är bara befruktningsdugligt under ett dygn. Sen beror det på hur tålmodig man är man kanske vill göra det bara när lusten faller in men då kanske man missar ÄL. Så blir jag ej gravid denna månad ska jag sexa på nästa månad när jag troligen har ÄL ;)
Svar på tråden Vi som satsar på ett jul barn!