• mom911

Låta 17 åriga sonen åka till Ibiza med sin vän?

Hej

Våran 17 åriga son vill åka till Ibiza med sin jämnåriga vän han berätta att det är nån slags party ö i medelhavet? ....

Han har sparade pengar till resan som han tjänat genom sommarjobb, han är ganska mogen o stor för sin ålder o så men ändå känner vi det tveksamt att låta honom åka dit ensam med sin kompis i två veckor som dom planerat? 

Skulle ni låta er 17 åriga son åka??

Alla svar uppskattas

• Svar på tråden Låta 17 åriga sonen åka till Ibiza med sin vän?
  • mammaåten

Tänkte precis fråga när han fyller 18? Då kan han ju åka själv utan tillåtelse.

Jag åkte med mina tjejkompisar när jag var 17. Jag fyller i början av september och vi åkte i augusti. Jag sa till mina föräldrar att antingen så får jag åka nu, eller så åker jag två veckor precis när skolan börjat och missar massor där istället.

Visserligen var inte vi där för att supa.

• Johan75

Ibiza? Vete tusan om jag släppt mina barn dit när de blir 30. Inte för att jag kommer ha något att säga till om då, men...

Behold, i come as a thief.
  • IsDimma
    Drottningen70 skrev 2015-03-22 13:18:55 följande:

Över min döda kropp.

Möjligtvis en vecka, med en flickvän till typ madeira.

Två veckor till Ibiza, men en polare?? Aldrig i helvete!

Precis så.
  • Bibbielou

Min hypotetiska 18-åring hade fått flytta hemifrån innan jag skulle ge min välsignelse för en Ibizaresa. 

• zemer
    Drottningen70 skrev 2015-03-22 14:05:10 följande:

Spelar ingen roll hur skötsam och klok en 17 åring är på hemmaplan. En ansvarsfull förälder planterar honom icke ensam utan tillsyn i en sådan miljö, då är man mer än lovligt naiv.

Fast det där behöver ju inte alls vara sant. Jag åkte 2 veckor till Teneriffa när jag var 17 år med en kompis, inga problem alls.

Beror helt på hur han är som person. Men det finns många resemål som jag hade föredragit framför Ibiza.
  • mom911
    mammaåten skrev 2015-03-22 16:09:08 följande:

Tänkte precis fråga när han fyller 18? Då kan han ju åka själv utan tillåtelse.

Jag åkte med mina tjejkompisar när jag var 17. Jag fyller i början av september och vi åkte i augusti. Jag sa till mina föräldrar att antingen så får jag åka nu, eller så åker jag två veckor precis när skolan börjat och missar massor där istället.

Visserligen var inte vi där för att supa.

Han fyllde 17 i januari så det väl 9 månader kvar ca till han blir 18
  • Lindsey Egot the only one
    Bibbielou skrev 2015-03-22 16:23:35 följande:

Min hypotetiska 18-åring hade fått flytta hemifrån innan jag skulle ge min välsignelse för en Ibizaresa. 

Precis och då hade han inte haft råd iaf med de pengar han har nu
  • Fenomena80

Min lika unga dotter skulle definitivt kunna komma med ett Ibizaförslag som det mest självklara i världen.
    Nej hon hade inte fått.
    Ibiza är dessutom Ibiza. Partyö precis som din son säger.
    Jag vet att många resonerar som att barnet ändå är 18 snart o då kan man inget göra. Sant till viss del, men som förälder måste man ändå dra vissa gränser eftersom det innan 18 års ålder är man själv som har ansvaret.
    Min lilla dotter skaffade sig en tatuering olovandes och tycker nu att hon väl kan få göra en till  -  när hon ändå redan har en. Nej säger jag. 
    Min tonåring kan verka som den mest kloka o mogna tjej man kan hitta men det kan vända på en femöring!

Stå på dig TS

• lillaponnyn

jag åkte som 20 åring och fy fan vilket party ställe

töm bar fester
    droger överallt
    massa fulla ungdomar

visst ja festade med men bara sprit och vi hade kul men det går vilt till där
    speciellt i san antion eller hur det stavas

jag tycker han är lite för ung för det

han kanske råkar illa ut om han inte ens är myndig

• MEE83

Jag och mina närmaste polare åkte dit i den åldern för första gången. Då fanns det inte ens direktflyg från Sverige, och vi är inte mer 31 år. hehe

Ön har förändrats rätt så mycket det senaste decenniet. Det är mer glassigt nu, och delvis ett annat klientel. En mindre andel hedonister, och en större andel glidare(jag har väl blivit lite utav en glidare själv jag med). Det är förstås fortfarande ett party mecka dock.

Jag antar att det beror sig på hur mycket du litar på att din son håller det på en rimlig nivå, för det kan absolut spåra ur, vilket förstås är en del av charmen med det hela.

Svar på tråden Låta 17 åriga sonen åka till Ibiza med sin vän?