• Elfia

Någon som nyss börjat ruva?

Athen skrev 2015-03-29 16:32:00 följande:

Hej,
    Jag hoppar också in här.
    Fet insättning 16/3 en 2 dagars, 4- celligt. 

Är idag på dag 13
    Gjorde ett gravtest på dag 10 tyvärr negativt :( 
    Imorse kissade jag på ett ägglossningstest, fick positivt, 5 tim senare kissade jag på ett nytt ältest visade bara blankt, vad ska jag tro? någon som vet?

Imorgon bitti kommer jag att ta ett nytt test. gravtest.

Min testdag enligt Sahlgrenska är 31/3 (dag 15).

Symptom: ont i ryggen, ökade flyttningar, ont i huvudet till och från, har haft diarré började på dag 3, ömma bröst till och från. 

Ska bli intressant att se vad testet visar imorgon, lovar att uppdatera!

Svårt att säga. Men jag håller tummarna att det ska gå bra för dig när du testar med nytt gravtest!
  • Elfia
    Miaa85 skrev 2015-03-29 17:06:53 följande:
    Ok! Aaaa det går väldigt sakta...vilka symptom har du/ni som ruvar?
    STORA tuttar (tittar på de ibland och tänker jisses) och de är ömma. Men så har jag haft det sedan behandlingen med sprutorna så det är ju säkert hormonerna (vaggisarna nu) som ställer till det. Annars känner jag ingenting.
  • Elfia
    Gweny skrev 2015-03-29 16:36:26 följande:

Elfia>> det jag också funderar på.. är det ett bra el dåligt tecken? Inte hittat nåt om det. Men har för mig jag sett någon skriva att det är ett bra tecken, hoppas!

Miaa85>> Jag är på rd 8. går alldeles för sakta. smile5.gif

Jag har också letat runt efter svar på nätet utan att hitta något konkret svar. Har dock läst om någon/några andra som kände som vi angående trögheten med att få in lutinus. Skumt är det och jag funderar på att ringa upp SU och höra vad de har att säga angående det. Jag vet att när jag började med de så gick det hur smidigt som helst, absolut inga problem att få in. Förut idag tex, så tog det extra långt tid att få in pinnen. Känns som att "något är i vägen" haha
  • Elfia

Nej, vad tråkigt :( styrkekramar till er alla!!

Men hörni, än är det ju några dagar kvar till testdag. Jag förstår ifall ni inte orkar bry er om det men man vet ju faktisk inte, det kanske fäst sig senare för er? Eller att det tar längre tid för hcgt att utsöndras. Man har ju läst om de som plussar sent och blöder tom.

Gweny; Förutom tomhet kände du något mer? Stor kram!!

• Elfia
    Miaa85 skrev 2015-03-30 10:55:54 följande:
    Vf har vissa td så tidigt? Har td den 9/4 fick tillbaka ett upptinat embryo den 19/3 är på rd 11 idag.

Jag vet inte vad jag ska känne för dom här testerna. Vi har aldrig fått ett +, hur vi än har försökt, med eller utan ivf. Kanske va dumt att testa så här tidigt. Eftersom alla känningar/ symptom kan vara från lutinus.
    Grattis till plusset! Vad har du för symptom?
  • Elfia
    Gweny skrev 2015-03-30 11:24:57 följande:

Vad jag läst så kan ju blödningen/mensen komma senare också och i väldigt liten mängd, då kroppen tagit ganska mycket stryk av alla hormoner och ens cykel blir lite koko.

mia85>> Grattis!, säger som dem andra, ta ett digitalt med, så vet du säkert.

Elfia>> Allt jag tyckte mig känna har försvunnit, ingenting kvar eller hur jag ska säga.   Vaknade precis med samma känsla den dagen när jag insåg att något var fel och dem konstaterade ma.  Vi har lyckats bli oväntat spontant gravida en gång under dessa 2 år nämligen... så var väldigt tufft kan jag säga när det slutade så.

jaja... nu har jag gnällt av mig massa idag.  

Du har all rätt att gnälla! Jag håller i alla fall mina tummar för att du ska bli positivt överraskad på td!

Kram
  • Elfia
    Citrona skrev 2015-04-01 10:26:56 följande:

Jag har inte ömma bröst.
    Jag är inte så kissnödig och aldrig på natten.
    Fan om detta är ett aprilskämt men...
    Jag plussade med Clear Blue Digital precis!

Och nej, man behöver inte säga grattis om man inte orkar-jag vet hur det känns
    Jag hoppas så förfärligt mycket att den eller dem stannar hos mig nu och att ni andra oxo får plus, om inte denna gång så nästa!

Är du på rd 11 idag? Klart jag säger grattis :) Jätte roliga nyheter ju. Så kul när man hör att det går till slut. Man får hopp.

Du skrev tidigare att dina symtom försvann?

Mina ömma bröst har helt plötsligt slutat ömma. De är heller inte lika stora som tidigare. Ömheten har jag haft sedan jag sprutade. Men igår vart det som bortblåst. Jag har inta symptom alls. Förutom en väldans trötthet ibland och ont längst ner i ryggen. Och jag känner mig lite stressad. Men det är säkert jobbets fel, mycket att göra nu inför sommar-semestrarna!

Kan det vara ett positivt täcken på att man inte känner något tro? *hoppas så innerligt* testdag i helgen..
  • Elfia
    anirac1984 skrev 2015-04-01 14:17:03 följande:

Hej, 

Jag hoppar in här.
    Är på rd 6 på vårt 5:e IVF försök.
    Denna gång fick vi två 3 dagars toppembryon tillbaka med embryoglue och fyra till frysen.

Jag håller på att bli tokig,vet varken ut eller in.
    Har känt en hel del fram tills idag, nu avtar symptomen fast det har huggt till rejält ett par ggr under dagen. Och även jag känner att det är trögare att få in lutinusen.
    Förhoppningsvis är det något positivt. 

Jag hoppas verkligen det blir ett plus denna gången aldrig sett ett sådant, men hoppet är det sista som överger en.
    Vår testdag är 10 april, men jag tänker nog tjuvtesta på måndag då bör det vara säkert. Om inte mensen kommit innan dess, jag har aldrig kommit längre än RD 10. Så jag håller tummarna för att annandagpåsk blir en dag att minnas.

Välkommen! Åh, jag håller tummarna med dig att du får ett plus denna gång. Jag förstår känslan. Jag ska testa i helgen, har blandade känslor kring det. Förväntansfull men rädd hehe. Hoppas innerligt att även jag får min efterlängtade plus!! :)

Ps. Jag känner också att det går trögare att få in lutinus, vissa få gånger är det lätt, när jag kissat typ. Hoppas också på att det är positivt!
  • Elfia
    Gweny skrev 2015-04-01 14:47:51 följande:

Citrona>> klart du ska få, grattis! smile1.gif

anirc>> Välkommen in! Har också haft såna hugg och efter några dgr blev det svårare att få in lutinusen. Testade på ruvdag 9, men var blankt...

Såg en annan idag som hade fått fint plus på rd 9, så mitt hopp sjönk mer nu.... har dock sura uppstötningar och lite illamående/sitter i halsen... mest på kvällarna men även idag på dagen och spänd mage.

inväntar td nu... fick bekräftat idag iallafall att 5 st har vi i frysen.

Kul att ni har backup ifall det skulle behövas Gweny! Fick också reda på att vi har en blastocyst i frysen. Skönt att ha en i alla fall. Hoppas dock inte att någon av oss ska behöva de ännu på ett tag :)
  • Elfia

Ruvardag 13 idag. Testade precis som väntat (tyvärr) minus. Tyckte mig se en skymt av ett plus på clearblue plus-Stickan men det är säkert bara en skugga. Jag vet att jag har min testdag imorgon egentligen men tror knappast att något ändras på EN dag?? :(

Igår fick jag lite ljusrosa flytningar tillsammans med lutinus flytningarna i bindan och mensvärk hela dagen. Sedan testade jag även med clearblue digital imorse och det stod "ej gravid"

Vet att man kanske ska se första gången som ett test men tycker ändå att det suger det här... Denna eviga väntan. Vi har redan väntat i två år liksom.. Så orättvist.

Någon som vet ifall man kan börja med FET direkt efter denna mens? Jag vill ju givetvis starta igång så fort som möjligt. Och jag känner mig precis som vanligt i kroppen nu förutom att man är ledsen att det inte tog sig, då borde väl Sahlgrenska Ivf gå med på det?

Startas mensen igång endast ifall jag slutar med Lutinus eller är det där lite olika kanske?

Grattis till er som plussat, lycka till till er som ruvar och stor kram till oss som blev besvikna och ledsna. Nästa gång SKA gå vägen!!!

• Elfia
    Gweny skrev 2015-04-04 15:31:48 följande:

Elfia>> jag får inte börja nu, utan efter nästa mens. Så blir FET i maj för mig.... segt. Går ju med på SU.

Varför måste du det? Antar väl att de säger samma till mig med då? :( fan!! Detta eviga väntande tär ju på en psykiskt..
  • Elfia
    Gweny skrev 2015-04-05 11:24:05 följande:
    Skrev hon inte, men läst andra som sagt att det är så alla hormoner osv går ur kroppen ordentligt för nya försöket. Men jag undrar jag.... känns som dem tycker man ska "vila upp sig". Jag vill ju börja nu med en gång!

Hoppas bara upptiningen går bra sen... uch vänran och nervös jämt. Lätt att "slappna av" not.
    Bm ringde förut idag och jag fick gråta av mig lite i telefon. Känns inte direkt tröstande att hon säger att vi får försöka tänka på att det är BARA var vårt första försök. Hon påminde iaf att frysisar är starka embryo och att 70-75% klarar tiningen. Hon uttryckte sig faktiskt som så att; De är lite bättre. Vet ju inte hur mycket det stämmer. Men just nu behövde jag höra det och tänker klinga mig fast vid det hoppet. Vad har man för val liksom?

12 dagar efter min mens i maj ska jag börja kolla med ägglossningstest och 5 dagar efter glad gubbe sätter de in det frysta. (Undra ifall det gäller blinkande gubbe med)?

Inga extra hormoner nästa gång, inte ens lutinus. Glad är jag för det och hoppas att kroppens egna hormoner sköter om liten. Givetvis hoppas man att rackarn klarar tiningen först!

Minns inte riktigt, var det din första ivf också Gweny?
Svar på tråden Någon som nyss börjat ruva?