• Elfia

Någon som nyss börjat ruva?

Susodus skrev 2015-03-26 11:39:39 följande:

Tack, ringde kliniken som sade att "är det positivt så är det, men anledningen till att man inte ska testa för tidigt är att det kan bli falskt negativt", så nu är det positivt tills vidare...

Hon sade att jag skulle vänta några dagar och testa igen och om det fortfarande är positivt då så är det definitivt... tills vidare...

Vad roligt! Då är det bara till att gratulera till plusset :) Hoppas det stannar.
  • Elfia
    Coocoo skrev 2015-03-26 12:41:22 följande:
    Åh härligt! Vilken rd är du på idag? ett plus hade gjort mig mycket lugnare. Då hade jag iaf vetat att jag KAN bli gravid.
    Rd 5. 9 dagar kvar till td :) *hoppas* håll tummarna :)
  • Elfia
    Susodus skrev 2015-03-27 08:01:26 följande:

RD 9: Är så förvirrad, orolig, besviken, allt. Var dum nog igår då jag fusktestat positivt att ta ett till test, jag tänkte innan att det kommer bli negativt för att det är så svag halt hormoner så jag borde inte göra det, men gör det ändå, det visar då negativt. Jag tänkte ju att om det blev positivt igen så tidigt måste det vara positivt. Sedan tar jag ett till som också visar positivt. Börjar surfa på den typ av test som jag använt som var Tento digital från testlagret. Då ser jag att de haft produktionsfel tidigare och att test varit kontaminerade och kunnat visa positivt. Jag skriver till testlagret som ska skicka nya test och säger att dessa problem inte gällde de digitala testen och att det var 2 av 100 som var fel och att detta är åtgärdat etc etc. Jag köper clearblue, men tänker samtidigt att det är för tidigt och det visar negativt. I morse tog jag CB igen för att se på morgonurinen, negativt.

Jag vet ingenting längre. Positivt är positivt säger de, men vad ska man tro? Jag får vänta att se. Jag känner mig fortfarande likadan, pirrar, inget blod och nu tycker jag att det är svårare att få in Lutinuset, trängre, har hört att det är bra tecken.

Ångrar att jag fuskat, men jag klarar inte av denna väntan, den blir värre för varje försök. Känner mig som en idiot som inte ville ta ut något i förskott, men redan gjort det. Jag säger en sak till mig själv, den logiska hjärnan, men kroppen gör en helt annan. Testnarkoman. Jag hoppas att det är för att halterna är på gränsen och att positivt är alltid positivt verkligen gäller...

Usch vilken påfrestning!!! :( förstår att det måste vars sjukt jobbigt. Styrkekram till dig. Hoppas att du är gravid!
  • Elfia
    Gweny skrev 2015-03-27 10:48:40 följande:

Rd 6 för mig! vi bägge går här hemma och undrar nervöst fram och tillbaka.

Alla småkänningar kan lika gärna vara från Lutinus eller mensen på g... suck

Jag förstår precis. Denna eviga väntan alltså.... Jag är på rd5. Min läkare sa att det troligtvis är lutinus men även att kroppen återhämtas efter stimuleringen samt ingreppen och då kan det kännas lite här och där. Att det var för tidigt för att känna något annat nu. Men man kan ju alltid hoppas ändå :) Fick även igår reda på att vi har en liten rackare som back up, en blastocyst i frysen. Det känns skönt.

Kan det bli påsk nu tack??!!!!
  • Elfia
    miserable skrev 2015-03-27 11:41:43 följande:

Miaa85. Jag går med i Linköping och har testdag på dag 21 ( sist dag 19 )

Jag skulle aldrig våga testa tidigare. Nu lever ju hoppet kvar

Har du testdag 21 dagar efter insättning? Oj, det var väldigt konstigt. 14 dagar efter insättning bör mensen vara beräknad därav runt den tiden kan man med största säkerhet testa ifall det är utebliven mens och få ett garanterat resultat. Är man gravid så är hormonet Hcg soppas starkt att det visar på stickan. Det sa min Embryolog på Sahlgrenska i Göteborg efter jag gjorde ett ET i söndags!
  • Elfia
    savannasmamma skrev 2015-03-28 05:16:47 följande:

Då har dagen d kommit..

Åker över till Danmark om en timme ungefär för ett blodprov:/ känns sådär onödigt men man får svar inom 4 timmar så ganska intressant.

Har gjort test under 2 dagar. Fick ett ganska starkt plus nu i morse på clearblue

phpUDxEzm30432.jpg

Grattis till plusset! Vad roligt.
  • Elfia

Någon mer som får satans ont vid äggstockarna/ljumskarna efter att ha nyst?

Fruktar varje gång jag ska nysa :( löjligt att tro kanske men man hoppas ju inte att det påverkar embryot..

• Elfia
    savannasmamma skrev 2015-03-28 21:59:25 följande:

Fast ett starkt plus på Stickan var det som jag förväntade mig.. Hcg har inte stigit som det ska ligger bara på 60 så ska tillbaka på fredag( hinner inte innan) och ta nya prover. Hatar detta!

Låghormonare?
  • Elfia
    Susodus skrev 2015-03-29 10:13:06 följande:

Rd11, neg, idag eller imorgon kommer väl mensen, orkar knappt med dagarna, vill bara att nästa morgon ska börja så att jag får ett besked. Jag trodde verkligen den här gången, men det blir väl 2 år den hör vändan också, kommer jag orka? Fan för dessa test som visat falskt positivt, kommer aldrig mer tjuvtesta, (eller hur...) vill inte fira påsken med gravida släktingar och höra att "vi ju ändå har två fina barn"...

:( tråkigt att läsa Susodus.

När har du td? Kanske inte är helt kört ännu. Hcgt i kroppen kanske inte är tillräckligt ännu för att kunna visas på Stickan?
  • Elfia
    Gweny skrev 2015-03-29 12:35:06 följande:
    Grattis!! smile1.gif rd 8 men så skeptisk med alla tecken. Blivit så lurad förr.

Har ni andra fått det svårare att få in lutinusen? I början gick det lätt, men mycket trögare nu?
    Ja, så är det för mig med. Trögare att få in lutinustabletten/pinnen. Vet inte om det är ett bra tecken eller ej?!
Svar på tråden Någon som nyss börjat ruva?