Auditanne skrev 2015-03-23 19:01:40 följande:
Ja, det är viktigt att han är fullt ärlig och då även förklarar för mig varför han blir avtänd av att ligga bredvid mig om jag onanerade.
Jag hade nog i ärlighetens namn blivit lite ledsen om han sagt något sådant samt undrat hur han kan uppleva min sexualitet som något avtändande.
Nog för att okåthet i sig kan vara en neutral känsla (som också bör respekteras naturligtvis) men avtändande?
Som att han skulle äcklas av min kåthet bara för att han själv inte är kåt? Återigen ett väldigt egocentriskt synsätt på sex.
Det är väl rätt ego att anta att ens partner tycker att det är ok att man ligger och onanerar i sängen med.
När det kommer till sex så tycker jag inte att man ska behöva förklara sig om det är något man inte är bekväm med.
Däremot så har man en skyldighet att fråga partnern om det är ok.
- Är det lugnt att jag onanerar bredvid dig i sängen?
Vid ett nej får man helt enkelt acceptera det och gå någon annan stans. För så viktigt kan det väl inte vara att få onanera i någon annans sällskap att man måste dissekera frågan i småbitar.
Man kanske inte är på humör helt enkelt. Man kanske känner sig påtvingad. Oavsett anledning så är det ok att säga ifrån.