Inlägg från: Anonym (Undrande) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Undrande)

verkar som min pojkvän ljuger om runkning och porr

Oftast i såna här trådar är det alltid rätt och riktigt att mannen ska få titta på porr. Varför är just det rätt och riktigt? Hur och varför har det blivit norm och standard?

• Anonym (Undrande)
    Sug min salta skrev 2015-03-21 18:31:44 följande:

För att... ibland orkar man inte med allt krångel och kladd som sex med sin partner innebär, man kanske bara är jävligt kåt och vill ha det överstöka så fort som möjligt, så man kan släppa det och tänka på något viktigt sen istället. 

Hålla på att krångla med förspel och sexa och efterspel, det kan ju ta lång tid. Lite porrtittande på fem minuter, sen kan man gå och laga mat. Men du har väl inte tänkt så långt. 

Varför otrevlig attityd? Var mina undrande frågor så hemska att dom förtjänade en sådan attityd? Nej, den otrevliga attityden kommer sig av att ingen har rätt att misskreditera porr för det är den enskildas rätt! Just detta jag undrar över. För visst klarar man väl av att runka utan porr. Varför är porr en rättighet?
  • Anonym (Undrande)
    MammAmma skrev 2015-03-21 18:32:34 följande:

Det är ju en preferens som vilken annan. Det är precis lika rätt och riktigt att kvinnan ska få titta på porr. Det handlar inte om 'manligt och kvinnligt'!

Nähä, gör det inte! ;)

Alltså orka vara så pk, självfallet gäller detta man som kvinna och även det där emellan. Trodde det lästes in i det hela men tydligen måste man vara övertydlig! Man, kvinna och även den mittemellan. Så.

Jag önskar att jag levde i en annan tid och värld där det fanns mer värde i varandra.
  • Anonym (Undrande)
    Anonym (Härreguuud) skrev 2015-03-22 08:22:41 följande:
    Visserligen. Men det får ju kvinnan med!

Det är rätt "normalt" att kolla på porr förutsatt att inget missbruk ligger bakom. Onani är oxå normalt, tillomed hälsosamt. Det här behöver inte sluta bara för att man är i en relation, precis som man inte ska sluta ta hand om sig själv i övrigt.
    Bara gnäll men fortfarande inget legitimt svar på varför porr har utvecklats till där vi är nu.

Men ja, många klarar inte av att tänka lite mer bakom hörnet.
  • Anonym (Undrande)
    MammAmma skrev 2015-03-22 07:54:27 följande:
    Men palla -_-
    Ja tydligen 'pallar' du det.
Svar på tråden verkar som min pojkvän ljuger om runkning och porr