Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Har du förtroende för regeringen?

Kverulant67 skrev 2019-11-09 23:53:43 följande:
    Kanske pga att du ALDRIG kan svara på dom, bara komma med någon konstig kommentar som ingen fattar....
    Säg till när du inte förstår så kan jag förklara, men inte när inlägget handlar om mig som person.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Kverulant67 skrev 2019-11-10 01:00:21 följande:
    Vad menar du?
    Att 5 personer på FL är som teflonpannor och vägrar tro på fakta tycker jag bara är sorgligt! När alliansen ledde landet och gjorde misstag så var jag i alla fall karl att erkänna att det blev fel. Skulle vara skoj att se någon av dessa 5 att göra något liknande!
    Är det så jävla jobbigt att inte få medhåll av alla? Alla måste inte ha samma åsikter som dig. Bara för att DU tycker någon var fel måste inte alla hålla med dig.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2019-11-11 20:00:09 följande:
    På vilket sätt förnekar han att gängkriminaliteten är ett samhällsproblem?
    Det gör han inte, men går inte med på att 10 miljoner svenskar får ducka för kulor så fort de går ut. Typ.
  • nihka
    FDFMGA skrev 2019-11-12 18:02:16 följande:
    Vad tycker du att man bör göra för att komma tillrätta med gängkulturen?
    En decimeter hjärndomnande övergripande gnäll kanske?
  • nihka

Jepp!

• nihka
    Missermajser skrev 2019-11-12 21:34:52 följande:

https://polisen.se/om-polisen/polisens-arbete/granspolisen/fragor-och-svar-om-verkstallighet/

Begrunda en stund så kanske du eller det parti du röstar på kan lägga fram ett konkret förslag!?

Sen är det förmodligen så att den tunga brottsligheten och gängkriminaliteten gäller folk som idag är svenska medborgare. Så där är jag riktigt nyfiken på hur man ska förhandla med länder där de möjligen har släktband.

Men så här är det: brottslighet i Sverige började 2015. Vi utvisar vi alla kriminella som nästan samtliga inte är svenskar samtidigt som vi burar vi in de tre svenska lagöverträdarna. Därefter kan vi sänka skatten och polisen och brandkår kan återgå till att rädda kattungar som klättrat för högt upp i lövträd Drömmer
  • nihka
    Lena1979 skrev 2019-11-12 22:30:18 följande:
    Det var väl Ygeman(?) som uttalade sig att 80 000 med utvisningsbeslut uppehåller sig illegalt i Sverige och ska utvisas. Jag är rätt säker på att han fick medhåll av myndigheter och andra. Jag kan inte påminna mig att någon kunde visa att han hade fel?
    Och det var väl ett par år sedan, så antalet har sannolikt ökat?

Menar du att dessa 80 000 individer, som vistas illegalt i Sverige, i dag skulle ha blivit svenska medborgare? Förklara gärna hur du kan tro det? 

Både du och jag vet nog att forskning om kriminalitet brukar generellt visa att brottslingar är upprepade brottslingar. Har de begått ett brott så är de mycket mer benägna än laglydiga att begå fler brott och att även börja begå ytterligare brott inom för dem helt nya områden.
    Brottslingar är dessutom ofta "smittsamma" och uppmuntrar andra till brott.

Om man ser till att verkställa de på juridisk grund redan beslutade utvisningarna av dessa brottslingar så pekar allt på att man har skyddat potentiella brottsoffer och man har avskilt brottslingar.
    Man har alltså åstadkommit ett sådant resultat som efterfrågades.
    Jag är helt övertygad att resultatet skulle vara högst påtagligt bara med denna enda åtgärd, även om jag som de flesta, inklusive t ex Löfven och Ygeman, efterlyser mycket mera och bredare åtgärder.

Försök inte inbilla mig, eller dig själv, att du inte tror att få bort 80 000 brottslingar har stor betydelse för kriminaliteten i vårt samhälle!

De praktiska problemen, hinder och begränsningar som du låtsas finna exempel på är för mig i det närmaste ointressanta.
    Jag är helt övertygad att det finns kompetens att tillgå för att finna de praktiska lösningarna, om man verkligen vill och om man har ett ärligt syfte att åstadkomma resultat.
    Både du och jag vet att det finns gott om goda exempel på andra jämförbara länder som inte alls har drabbats lika mycket av de nya samhällsproblemen = lösningar finns bevisligen.

Det mest grundläggande som krävs för att åstadkomma resultat är ändrat fokus. 
    Fokusera på att skydda och omhulda brottsoffren, de vanliga medborgarna, i stället för som i dag brottslingarna.
    Så snart detta fokus har ändrats så kommer de med kompetens självfallet att kunna finna många ur samhällelig och mänsklig synvinkel fullt acceptabla praktiska lösningar.
    Vi i Sverige har historiskt visat att vi klarar av att finna lösningar på problem, varför skulle vi helt ha förlorat den förmågan?

Du insinuerar om det parti jag röstar på, jag förstår inte vad du syftar på? Tala gärna ur skägget i stället för att försöka smyg-smeta mig med dina insinuationer, sådant trodde jag att du höll dig för god för. 
    Dessa 80 000 män, kvinnor och barn är inte BROTTSLINGAR. De är MÄNNISKOR som fått avslag på sin ansökan om asyl. Jag känner flera av dessa människor och att du kallar dem BROTTSLINGAR borde vara KRIMINELLT!
  • nihka
    Lena1979 skrev 2019-11-12 23:55:56 följande:
    Ooops, var det någon som slumrade till? Med hjälp av någon kemikalisk substans? I vart fall var det någon som i drömmarnas värld helt och hållet missade det viktigaste.

Det var ju inte jag som sade att 80 000 uppehöll sig illegalt i landet och att utvisningarna borde verkställas,
    det var Ygeman!

Men man kan väl inte annat än hålla med honom?
    Om han har rätt, att  individer vistas illegalt i landet, så är de väl brottslingar?
    Att vistas illegalt i ett land, något land, är så vitt jag kan förstå brottsligt? Den som begår en brottslig handling är väl en brottsling? 
    (I vart fall i något annat land än i det dum-naiva Sverige?)

Forskning och studier om kriminalitet brukar generellt visa att brottslingar är upprepade brottslingar.
    Har de begått ett brott så är de mycket mer benägna i jämförelse med laglydiga att begå fler brott och att även börja begå ytterligare brott inom för dem helt nya områden.
    Brottslingar är dessutom ofta "smittsamma" och uppmuntrar andra till brott.
    Det är ännu ett mycket hållbart argument till varför utländska brottslingar bör utvisas.
    Undrar vem det är som både anklagar mig för att använda droger samt missar det faktum att det inte var Ygeman utan DU som kallar de 80 000 som skulle utvisas för BROTTSLINGAR.

Och du gör det igen. Och igen. Och igen. Och försvarar det fast det enligt lagen inte är olagligt att inte lämna landet efter ett utvisningsbeslut.

Vi är nämligen många som inte vill kriminalisera exempelvis spädbarn, tvååringar och sjuåringar eller menar att de löper en förhöjd risk att begå fler brott nu när de ända inlett en kriminell karriär. Och inte heller tror vi att kriminaliteten kommer att minska av att verkställa utvisningar av "kriminellt smittsamma" barn. 

Här får du en t-shirt av mig med tryck på magen: Jag är ingen brottsling Baby

TÄNK före. Eller iaf efter.
  • nihka
    Lena1979 skrev 2019-11-13 13:49:52 följande:
    Återigen ger du uttryck för dina oändliga rader av att förneka, dölja och förminska problemen.

Som vanligt väljer du taktiken att försöka provocera för att flytta fokus. Du väljer likt en indoktrinerad fanatiker rabbla dina ord som är avsedda att smutskasta och provocera. Du gillar att i ett sådant här forum som FL ge andra människor epitet som asgam och du gillar prata om doften av lik.
    Det är dina egna val och de får stå stå för dig. 

Jag är en enkel och rak människa och jag har ingen politisk agenda. Kanske är det så som du försöker ge intryck av att jag är en så enkel människa så jag inte förstår något alls, åtminstone inte lika bra som du? Och som inte på långa vägar når upp till den fantastiska förmåga som du tillskriver dig själv?
    Kanske är du så ofantligt intelligent som du själv försöker framställa dig och kanske når min intelligens inte ens upp till nivån hos en papegoja?

Kanske är det så att intelligensen hos en papegoja, och hos mig, räcker för att förstå att det är mer begåvat hellre välja prioritera och omhulda brottsoffren och de vanliga medborgarna framför brottslingar?
    Vad är det då som gör att en så högintelligent individ som du inte verkar ha begåvning tillräckligt för att klara förstå denna skillnad i prioritering?

Hur lång tid och hur svårt har det enligt dig varit för jämförbara länder, t ex våra nordiska grannländer, att lyckas med att inte dra på sig så stora nya samhällsproblem som vi har gjort i Sverige?
    Hur länge har de jobbat med detta uppdrag? 10 år, 100 år, eller vad? Vilka ofantligt stora problem var det som de tvingades lösa innan de kom tillrätta med problemen?
    Upplys gärna mig som inte kan påminna mig att de ens har haft några större problem med sprängningar och skjutningar, åtminstone inte på de senaste 30 åren som jag klarar att överblicka?
    Vad är deras fantastiska prestationer, enligt dig näst intill ouppnåeliga, under som du säger mycket lång tid, som gör att de har lyckats undvika de flesta av alla de problem som vi har dragit på oss i vårt nya Sverige?

Varför skulle det vara helt omöjligt för oss att lyckas med det som de allra flesta andra jämförbara länder i hela världen har lyckats med så mycket bättre än vi?
    Kan det möjligen bero på att vi är befolkade med oändligt många fler människor som inbillar sig själva vara lika oändligt intelligenta som du och dina gelikar?

Flera jämförbara länder, t ex våra nordiska grannländer, har lyckats väldigt mycket bättre än vi.
    Det är bevis nog för att det är både möjligt och fullt rimligt att även vi ska lyckas.

Fösta steget är att sluta förneka, dölja och förminska problemen.
    Andra steget är att ändra fokus, från att som du och dina gelikar omhulda brottslingar till att i stället, som i de allra flesta rättsstater, prioritera skydda våra övriga medborgare och till skillnad mot dig i stället omhulda brottsoffren.
    Därefter är det fullt möjligt att i följande steg omedelbart börja göra skillnad och omgående börja åstadkomma påtagliga resultat. Jag är övertygad att kompetens finns inom Sverige och jag är dessutom övertygad att vi helt gratis, om vi skulle behöva, kan få tillgång till jämförbara länders råd och tillvägagångssätt, om det är okänt för oss.

Oavsett vilka hemska ord du väljer framföra och oavsett dina oändliga försök att förneka, dölja och förminska så finns bevisen framför dina och allas våra ögon: Jämförbara länder, t ex våra nordiska grannländer, har lyckats mycket bättre än vi. Deras vanliga medborgare och brottsoffren har klarat sig väldigt mycket bättre än vi i Sverige.
    Låt oss bara börja göra som de har gjort.
    AHA. Du vill alltså ha fler mord så som det är med råge i Finland - ett av de grannländer som har lyckats så mycket bättre än vi.  Och kasta ut alla kriminella ettåringar så inte dessa BROTTSLINGAR smittar ner med sin kriminalitet.

Och varför rackar du ner på papegojor? Är de också BROTTSLINGAR?
  • nihka
    Lena1979 skrev 2019-11-13 15:26:21 följande:
    Du far med lögn.
    Jag har aldrig anklagat dig för att använda droger!

Vänd dig till någon annan med ditt nosens och ditt struntprat.
    DU missar det faktum att det inte var Ygeman utan DU som kallar de 80 000 som skulle utvisas för BROTTSLINGAR.

Och du gör det igen. Och igen. Och igen. Och försvarar det fast det enligt lagen inte är olagligt att inte lämna landet efter ett utvisningsbeslut.

Vi är nämligen många som inte vill kriminalisera exempelvis spädbarn, tvååringar och sjuåringar eller menar att de löper en förhöjd risk att begå fler brott nu när de ända inlett en kriminell karriär. Och inte heller tror vi att kriminaliteten kommer att minska av att verkställa utvisningar av "kriminellt smittsamma" barn. 

Här får du en t-shirt av mig med tryck på magen: Jag är ingen brottsling Baby

TÄNK före. Eller iaf efter.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?