Lena1979 skrev 2019-11-13 13:49:52 följande:
Återigen ger du uttryck för dina oändliga rader av att förneka, dölja och förminska problemen.
Som vanligt väljer du taktiken att försöka provocera för att flytta fokus. Du väljer likt en indoktrinerad fanatiker rabbla dina ord som är avsedda att smutskasta och provocera. Du gillar att i ett sådant här forum som FL ge andra människor epitet som asgam och du gillar prata om doften av lik.
Det är dina egna val och de får stå stå för dig.
Jag är en enkel och rak människa och jag har ingen politisk agenda. Kanske är det så som du försöker ge intryck av att jag är en så enkel människa så jag inte förstår något alls, åtminstone inte lika bra som du? Och som inte på långa vägar når upp till den fantastiska förmåga som du tillskriver dig själv?
Kanske är du så ofantligt intelligent som du själv försöker framställa dig och kanske når min intelligens inte ens upp till nivån hos en papegoja?
Kanske är det så att intelligensen hos en papegoja, och hos mig, räcker för att förstå att det är mer begåvat hellre välja prioritera och omhulda brottsoffren och de vanliga medborgarna framför brottslingar?
Vad är det då som gör att en så högintelligent individ som du inte verkar ha begåvning tillräckligt för att klara förstå denna skillnad i prioritering?
Hur lång tid och hur svårt har det enligt dig varit för jämförbara länder, t ex våra nordiska grannländer, att lyckas med att inte dra på sig så stora nya samhällsproblem som vi har gjort i Sverige?
Hur länge har de jobbat med detta uppdrag? 10 år, 100 år, eller vad? Vilka ofantligt stora problem var det som de tvingades lösa innan de kom tillrätta med problemen?
Upplys gärna mig som inte kan påminna mig att de ens har haft några större problem med sprängningar och skjutningar, åtminstone inte på de senaste 30 åren som jag klarar att överblicka?
Vad är deras fantastiska prestationer, enligt dig näst intill ouppnåeliga, under som du säger mycket lång tid, som gör att de har lyckats undvika de flesta av alla de problem som vi har dragit på oss i vårt nya Sverige?
Varför skulle det vara helt omöjligt för oss att lyckas med det som de allra flesta andra jämförbara länder i hela världen har lyckats med så mycket bättre än vi?
Kan det möjligen bero på att vi är befolkade med oändligt många fler människor som inbillar sig själva vara lika oändligt intelligenta som du och dina gelikar?
Flera jämförbara länder, t ex våra nordiska grannländer, har lyckats väldigt mycket bättre än vi.
Det är bevis nog för att det är både möjligt och fullt rimligt att även vi ska lyckas.
Fösta steget är att sluta förneka, dölja och förminska problemen.
Andra steget är att ändra fokus, från att som du och dina gelikar omhulda brottslingar till att i stället, som i de allra flesta rättsstater, prioritera skydda våra övriga medborgare och till skillnad mot dig i stället omhulda brottsoffren.
Därefter är det fullt möjligt att i följande steg omedelbart börja göra skillnad och omgående börja åstadkomma påtagliga resultat. Jag är övertygad att kompetens finns inom Sverige och jag är dessutom övertygad att vi helt gratis, om vi skulle behöva, kan få tillgång till jämförbara länders råd och tillvägagångssätt, om det är okänt för oss.
Oavsett vilka hemska ord du väljer framföra och oavsett dina oändliga försök att förneka, dölja och förminska så finns bevisen framför dina och allas våra ögon: Jämförbara länder, t ex våra nordiska grannländer, har lyckats mycket bättre än vi. Deras vanliga medborgare och brottsoffren har klarat sig väldigt mycket bättre än vi i Sverige.
Låt oss bara börja göra som de har gjort.
AHA. Du vill alltså ha fler mord så som det är med råge i Finland - ett av de grannländer som har lyckats så mycket bättre än vi. Och kasta ut alla kriminella ettåringar så inte dessa BROTTSLINGAR smittar ner med sin kriminalitet.
Och varför rackar du ner på papegojor? Är de också BROTTSLINGAR?