Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Har du förtroende för regeringen?

nattuw skrev 2017-11-13 22:24:48 följande:
    Det är inte rimligt med en fallskärm. Om det skall finnas en riskpremie skall den bakas in i lönen redan från början. En fallskärm är ett incitament för att inte göra ett bra jobb.
    KillBill skrev 2017-11-13 07:38:51 följande:
    Fanns det ingen fallskärm för denna typ av jobb så skulle antingen ingen vilja ta uppdragen eller så skulle vi få politiker och chefer som blev allt för försiktiga.
    Med eller utan fallskärm så går det alltid hitta någon som vill klättra uppåt och hur riskbenägen någon är bestäms inte av en fallskärmen utan av personligheten.
    Jag håller inte med dig. En arbetare som gör fel varnas ett par gånger innan uppsägning. En tjänsteman eller högre chef får ofta gå direkt. Det är inte rimligt att detta ska ske utan "uppsägningslön"
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Draken55 skrev 2017-11-14 17:45:23 följande:
    Vänstern , den nya överklassens försvarare?  
    Lite mer KillBill till folket och S ramlar ner till 20% ::))

Det är hedrande att du tillmäter mig sådan betydelse men hur skulle det vara om du tog debatten på allvar i ställer för att fjanta runt?

Hur ser du på uppsägningslön/fallskärmar i det privata näringslivet? ska dessa också förbjudas?

• KillBill
    Draken55 skrev 2017-11-14 18:31:21 följande:
    Allvar? säger du som bara fantiserar kring regeringsbildningar som inte ens den sämsta spåtant skulle komma fram till.

Allvar är ju det jag sysslar med, jag tycker det är allvarligt när folk som kallar sig vänster numera är överklassens försvarare, politiker ska inte ha förmåner som gamla adeln på medeltiden!

Det privata näringslivet föder sig själv, deras eventuella förmåner är en fråga för företagens ägare i första hand, inte din eller politikernas.
    Politikernas "ägare" är folket, om de börjar bete sig som en adel, ja då har ju Juholt rätt i sina lite vidlyftiga spådomar.

Jag trodde annars frågan handlade om politiker  och det offentliga?, varför fokusförskjuter du?
    Nej jag flyttar inte fokus. Frågorna är nära kopplade till varandra. 

Tycker du eller tycker du inte att det ska vara tillåtet med uppsägningslön/fallskärmar i det privata näringslivet  när en chef eller tjänsteman tvingas lämna sin tjänst?
  • KillBill
    nattuw skrev 2017-11-14 18:27:58 följande:
    Det beror på felets art. I vissa fall av får den anställde gå direkt även om det är en arbetare.
    KillBill skrev 2017-11-14 17:40:54 följande:
    En tjänsteman eller högre chef får ofta gå direkt. Det är inte rimligt att detta ska ske utan "uppsägningslön"
    Ja typ om det skett något brottsligt men på den punkten är regelverket lika arbetare och chefer/tjänstemän.
    nattuw skrev 2017-11-14 18:27:58 följande:
    Jag tycker däremot att det är full rimligt och en del av spelets regler att den som klättrat upp till toppen och skaffat sig en privilegierad position inte skall curlas. Tvärt om borde de påminnas om att de är dödliga och alltid ha ett Damokles svärd hängande över sig. Ty makt korrumperar och det måste därför finnas kännbara konsekvenser för de som missbrukar sin makt.
    Korruption är oftast olagligt och en chef/tjänsteman som avslöjas med brottslig handling förverkar oftast rätten till avgångslön.
  • KillBill
    nattuw skrev 2017-11-19 16:14:32 följande:

Nu har #metoo tagit sig in i politiken. Enligt Expressen så har S tidigare mörkat sexuella trakasserier som har begåtts av en person ur de egna leden.

"Riksdagens talman Urban Ahlin (S) anklagades för sextrakasserier 2010.

Toppsossen medgav för Expressen att en kvinnlig medarbetare känt sig kränkt ? men förnekade sexuella trakasserier.

Nu, i samband med uppropet #imaktenskorridorer, menar Rossana Dinarmarca (V) att anklagelserna kostade Ahlin utrikesministerposten.

? Han blev i stället riksdagens talman, och den som ska ta tag i de här sakerna. Jag har väldigt liten tilltro till att det är rätt person för att göra det, säger Dinamarca i Expressen TV

---

november 2010 kunde Expressen avslöja att toppsossen Urban Ahlin anklagats för sextrakasserier ? vid upprepade tillfällen.

En kvinna, som arbetade nära Ahlin på riksdagskansliet, omplacerades efter att ha slagit larm.

Skandalen som skakade Socialdemokraterna ska ha varit känd av dåvarande partiledaren Mona Sahlin en längre tid. Men den tystades ned i valrörelsen."

Det tycks följa det numera allt för välbekanta mönstret. En kvinna slår larm och med ledningens goda minne tystas det hela ner genom att offret offras och förövaren får hållas.

Det går dock helt i linje med vad vi i övrigt sett från den feministiska regeringen där det bar tycks vara kvinnor som offras medan männen hålls bakom ryggen (tänk IT-skandaler, språkrör o.s.v.)..

Fånigt att peka ut något särskilt parti. De senaste dagarna har ett flertal kvinnor i SD, M, C, KD, S, MP och V vittnat om att de varit utsatta för olika typer av sexuella övergrepp. Problemet finns överallt, i alla partier.
  • KillBill
    nattuw skrev 2017-11-19 17:02:53 följande:
    Om det hade handlat om SD eller M så skulle du ha gottat dig åt saken. Nu handlar det om S och då blir det istället "fånigt".

Rätt reaktion här skulle vara ett krav på att den feministiska regeringen började med att sopa rent framför sin egen dörr för att sedan ta kvasten och sopa sig vidare genom politikerkåren i stort.

Nu handlar det i högsta grad även om M och SD och det är du som försöker göra politisk poäng trots att kvinnor i alla riksdagspartier blivit sexuellt trakasserade av manliga politikerkollegor. 

I kvart i fem ekot så redovisade Lena Rådström Baastad om åtgärder som S har vidtagit efter de senaste dagarnas metoo avslöjanden. Det flesta andra partier har också vidtagit åtgärder. Vad jag vet så är det bara SD som säger sig inte ha vidtagit några åtgärder med anledning av larm om sexuella övergrepp och detta trots att det på Twitter finns berättelser om SD kvinnor som blivit sexuellt trakasserade av sina manliga kollegor.. 

• KillBill
    Digestive skrev 2017-11-22 18:14:05 följande:

"MP-ledningen desperat - tar till valmanipulation"

tinyurl.com/y7y4uvwu

Stämmer uppgifterna som Jabar Amin (MP) blåser i visslan om här så är det sannerligen illa.

Tycker mig känna igen problemen inom många partier och det inträffade är ganska beskedligt om man jämför med vad som sker inom SD..

SD politiker jämför situationen med de gamla kommunistdiktaturerna:

www.expressen.se/nyheter/interna-sd-kritiken-inte-vardigt-ett-demokratiskt-parti/
  • KillBill
    Draken55 skrev 2017-11-24 11:47:04 följande:
    Jämförelsen med gamla DDR är inte fel, det är många som gör den, lite överdriven är den, Sverige idag är ju inte rakt av DDR, men det säger väl ingen heller?
    , men lyssnar man på sossarna Juholt och Feldt så är de på samma linje, jag också.

Du kan dock sova vidare om du önskar.
    Det är alltså sverigedemokratiska politiker som anser att det finns likheter mellan gamla kommunistdiktaturer och sverigedemokratiska partiet..
  • KillBill
    Bobby Clarke skrev 2017-11-23 10:05:36 följande:
    Hur gick det förresten med kyrkovalet på nordöstra Fyn, eller vad det nu stod i länken du klistrade in häromdagen?

Menar du länken om att Danskt Folkparti tappade stort i de Danska kommunalvalen (DF tappar nästan 14 % och har nu bara stöd av 8,8 % i de danska kommunerna)? Det är troligt att SD kommer gå samma öde till mötes som DF.  

• KillBill
    Anton Chigurh skrev 2017-11-25 18:54:33 följande:

Använder du samma eminenta slutledningsförmåga som som spetskompetensen här gjorde när dom kom fram till att Moderaternas stöd inom relativ närtid skulle landa på.....10.....procent. (10%)...???

När du kom fram till innehållet i ditt påstående här ovan. Bill !!!

Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?