Abegayle70 skrev 2017-09-23 10:35:03 följande:
Hon hamnade på Simon Wiesentthalcentrets lista över antisemiter. Hon silar mygg och sväljer kameler i sitt hyckalnde om mänskliga rättigheter.
När det gäller Sveriges utrikesminister så hamnade hon på listan för att hon krävde att misstänkt utomrättsligt dödande i Israel skulle utredas. Anser du att en sådan begäran är grund för att bli kallad antisemit?
Överst på samma lista hittades förövrigt USAs förra president Barack Obama och Förenta Nationerna. Anser du att FN och Barack Obama är antisemiter?
Jag anser att Simon Wiesenthal centret har blandat ihop kritik med rasism/hat mot judar och jag är rädd för att sådant kan leda till en devalvering av betydelsen av ordet antisemit vilket kan leda till att ordet mister sin mening.
För övrigt så har jag noterat att efter Margot Wallströms uttalande så har en israelisk soldat blivit dömd till dråp efter utomrättsligt dödande och det är ju bra. Margot Wallström har också fått stöd av Ilan Cohen som representerar Judar för Israelisk-Palestinsk Fred. Man kan fråga sig om även Ilan Cohen riskerar att hamna på Simon Wiesenthal centrets lista över antisemiter..
www.gp.se/nyheter/debatt/wallstr%C3%B6m-har-r%C3%A4tt-utred-israels-svar-p%C3%A5-knivattacker-1.19683