Har du förtroende för regeringen?
SmalaSara skrev 2016-03-19 14:03:54 följande:
"Sakfel" var ordet, sa Bull om sin Halmgubbe. Men visst man kan ha olika uppfattning om hur stort övertag, (eller kanske inget övertag) som Erdogan just nu har visavi Europa.
Däremot behöver man inte alls blanda in EU-medlemskapet i detta eventuella övertag. Det finns andra förmåner som Erdogan nu skaffat sig genom att EU blir beroende av honom för att lösa flyktingkrisen.
Att jag verkligen skulle känna mig förolämpad av vad du skriver är nog mest en förhoppning hos dig. Ibland blir det så; att man tolkar text utefter sina önskningar om betydelse.
EU behöver inte slingra sig ur något med Turkiet. Samma kravlista som tidigare kvarstår för ett medlemskap i EU för Turkiet oavsett vad Turkiet vill och har velat i 50 år. Det finns alltså inget för EU att slingra sig ur för angående Turkiets önskan om ett EU-medlemskap. Inget. Nada. Noll
För att man ska behöva slingra sig ur något måste man första ha lovat något man kommer att behöva slingra sig ur senare och det har man inte gjort.
Jag kommer att fortsätta rätta dina sakfel. Du kan döpa om dina sakfel till vad du vill. Kalla dem för höbalar om du vill.
Och du kan fortsätta inbilla dig att jag kommer med förolämpningar när jag rättar dina sakfel. Jag skiter fullkomligt i hur du känner dig. Jag är inte din kurator.