Har du förtroende för regeringen?
Självklart ska man inte propagera mot kristendom eller judendom pga. skrivningar i äldre heliga skrifter och detsamma gäller även islam.
Självklart ska man inte propagera mot kristendom eller judendom pga. skrivningar i äldre heliga skrifter och detsamma gäller även islam.
Apropå förtroende och regeringen, den kommande alltså-
Det kaske inte är så lyckat med ett samarbete mellan S och C
www.aftonbladet.se/nyheter/a/ngBnpa/namndemannen-om-skandaldomen-jag-vill-inte-diskutera-malet
www.svd.se/en-hapnadsvackande-usel-dom--fylld-av-bisarra-fordomar
Ang mötet mellan Löfven och Trump.
Att S vill förbjuda religiösa friskolor innebär att mitt förtroende för dem blir än mer grundmurat.
www.dn.se/nyheter/politik/socialdemokraterna-vill-forbjuda-religiosa-friskolor/
Regeringen ger efter för c.
Ensamkommande unga får jobba vid sidan av gymnasiestudierna, enligt regeringens nya förslag. Centerpartiet, som har den avgörande rösten, välkomnar ändringen.
? Det är ett stort steg framåt, säger Centerpartiets migrationspolitiska talesperson Johanna Jönsson.
Åter igen minskat förtroende för regeringen från mitt håll.
S har givit efter för mp i regeringens lagförslag om ensamkommande.
Jag brukar inte dela artiklar från kommunistblaskan ETC, då jag ofta tycker de håller lite väl röd profil...
Men vi har ju blivit varnade förr av britternas erfarenheter av privatiseringar, exempelvis inom järnvägen, så jag undrar om det inte ligger något i detta ändå.
Brittiska folkhälsoprofessorn Allyson Pollock: Göra motstånd är en demokratisk nödvändighet.
Nedbantning och privatisering har det senaste året lett till att vården räddar livet på betydligt färre än året innan, i Storbritannien.
Nu varnar Allyson Pollock, professor i fokhälsa, för en farlig amerikanisering och kampanjar mot den konserva regeringens politik.
10 000. Så många fler har dött i England och Wales under de sju första veckorna av 2018 jämfört med genomsnittet för samma period de senaste fem åren. Det skriver forskare i tidskriften British Medical Journal.
...
www.etc.se/ekonomi/dodsfallen-okar-med-flera-tusen-sedan-privatiseringen