Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Har du förtroende för regeringen?

Borgaren skrev 2017-08-07 11:58:27 följande:
    Skrämmande är väl när du inte ens orkar erkänna vem som har ansvaret för denna säkerhetsfadäs av enorma proportioner.
    Du ser alltså inte problemet med att transportstyrelsen valde att outsourca driften av IT systemet trots att ledningen saknade kontroll över vilken information som behövde skyddas?

Hur ser du på att den tidigare ledningen för transportstyrelsen valde att genomföra outsourcingen utan att ställa relevanta säkerhetskrav på den leverans som skulle outsourcas?
  • KillBill
    Borgaren skrev 2017-08-07 12:17:01 följande:
    Jag ser allt,
    men du kan inte ens erkänna grundprobelmet, en inkompetent regering, vad du gär är att " skylla hastighetsöverträdelsen på bilen".

Och du har fortfarande inte svarat på hur sossarna röstade på frågan om outsourcning.
    Jag betvivlar att du har läst säkerhetspolisens förundersökningsprotokoll. Hade du gjort det så hade du förstått hur stora bristerna var på transportstyrelsen när upphandlingen genomfördes (under alliansens regeringstid).
  • KillBill
    Borgaren skrev 2017-08-07 12:43:12 följande:
    Det enda du håller på med är fokusförskjutning från de som har det allra största  ansvaret, regeringen och främst Löfven.

Och du orkar inte ens svara på hur sossarna röstade ang. outsourcning.
    Jag tycker tvärtom att det är du som försöker flytta fokus från vad som hände när alliansen drev på för att outsourca statliga myndigheters IT drift.

Jag har missat din fråga om omröstning. Vilket nummer har inlägget?
  • KillBill
    Borgaren skrev 2017-08-07 13:03:06 följande:
    Men vilket nonsens,
    hela historien / affären har uppkommit på grund av regeringens inkompetens, statsråd och statssekreterare helt vilse i nattmössan satt med info i åratal men informerade varken regering Löfven eller riksdagen.

Du diskuterar ju nåt helt annat.

frågan är enkel, hur röstade sossarna i fråga om outsourcning av IT?, en som har koll  ( fniss) på ämnet vet väl det.
    Jag vet bara att två centerpartistiska ministrar missledde riksdagen före en omröstning om outsourcing. Detta kommer med all säkerhet att granskas i konstitutionsutskottet.

"Alliansens ministrar försökte vilseleda riksdagen"

www.etc.se/inrikes/outsourcingskandalen-alliansens-ministrar-forsokte-vilseleda-riksdagen
  • KillBill
    Borgaren skrev 2017-08-07 13:09:36 följande:
    Missleddes riksdagen?  och din källa är en vänsterextrem  tidning...
    ja det går inte en dag utan lite småskrattande här...

men det är klart, så korkade som alla S märkta statsråd och statssekreterare verkar vara är det kanbske lätt att missleda dem?:)
    Om du läser artikeln så finner du information som du helt enkelt inte kan bortse ifrån. Men som sagt var det hela kommer genomlysas i konstitutionsutskottet.
  • KillBill
    Borgaren skrev 2017-08-07 14:04:51 följande:
    Fokusförskjutning,
    affären handlar i första hand om regeringens inkompetens och ansvarslöshet.

Låt konstitutionsutskottet reda ut det, sen kan ni debattera sekundära frågor senare.
    Ja konstitutionsutskottet kommer granska både alliansen och den nuvarande regeringens hantering att haveriet på transportstyrelsen.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2017-08-07 19:11:13 följande:
    Har du blivit miljöpartist, Bill?
    Man ska vara försiktig med att göra barnprogramledare till kulturministrar, särskilt när de pratar och tänker som ett barn.
    Man behöver inte vara miljöpartist för att gilla flygskatten. Exempelvis liberala Expressens ledarsida har tagit tydlig ställning FÖR flygskatt.
  • KillBill
    Rataxes skrev 2017-08-07 19:56:23 följande:
    Nä de tillhör väl samma innerstadsclowneri som miljöpartisterna. Glesbygd är något de aldrig kommit i kontakt med, annat än på fjällsemestern.
    Man ska vara försiktig med att göra barnprogramledare till kulturministrar, särskilt när de pratar och tänker som ett barn.
    Har du läst denna ledare? Jag tycker att den sätter fingret på varför flygskatten är logisk.

"Det vansinniga är att INTE införa flygskatt"

www.expressen.se/ledare/patrik-kronqvist/det-vansinniga-ar-att-inte-infora-flygskatt-1/
  • KillBill
    Rataxes skrev 2017-08-08 18:35:43 följande:

Politikfaktas foto.

Det verkar inte som att du har satt dig in i förslaget om flygskatt när du postar denna felaktiga bild. Förslaget om flygskatt gäller även utrikes resor.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?