KillBill skrev 2019-04-15 13:16:38 följande:
I ett inlägg ovan hyllar du en kristdemokratisk politiker .
Och du hittar bara på du, som vanligt.
Jag "hyllar" inte någon utan avdramatiserar skandalrubrikerna från ETC och Aftonbladet.
KillBill skrev 2019-04-15 13:16:38 följande:
Hur kan det komma sig att du som tycker att det är ok att samverka med kristna fundamentalister reagerar så stark över att en religiös människa anser att människorna ska leva efter sin heliga skrift? De flesta kristna, muslimer och judar tycker likadant. Ska religiösa människor förbjudas att delta i det politiska rummet? Det bådar i så fall inte särskilt gott för Lars Adaktusson.
Den dagen Adaktusson, likt dina partikamrater kräver att samhället skall anpassa sig till Bibeln (koranen i ditt fall) så säger jag emot. Jag ser inget behov av att söndag skall återinföras som vilodag, till exempel.
Om sedan en persons religiositet leder fram till vissa ståndpunkter, tex i abortfrågan så det inte ett problem - så länge man argumenterar och vinner eller förlorar debatten.
.
Religiösa människor behöver inte förbjudas delta i politiken men ingen religiös bok skall användas som lagbok. Så det det hade det varit snyggt om du hade reagerat med samma indignation på islamisterna i ert parti som kräver att samhället skall anpassa sig efter koranen.
Problemet är egentligen inte att de kräver. Problemet är att ni är beredda att ge dem det de kräver.