FDFMGA skrev 2019-10-20 09:28:20 följande:
Det finns säkert motsvarande skildringar för t ex den där islamisten som greps av Säpo och där regeringen nu fastställt utvisningsbeslutet. Ja, alltså att han bara har predikat kärlek och att han en gång råkade trampa på en myra som skadades, men att han då vårdade myran ömt och efter dess tillfrisknande återförde den till stacken.
Man bör nog alltid se partsinlagor från anhängare till buset för vad de är - och i stället utgå från att vår fina svenska polis gör utmärkta bedömningar.
FDFMGA skrev 2019-10-20 09:28:20 följande:
Det finns säkert motsvarande skildringar för t ex den där islamisten som greps av Säpo och där regeringen nu fastställt utvisningsbeslutet. Ja, alltså att han bara har predikat kärlek och att han en gång råkade trampa på en myra som skadades, men att han då vårdade myran ömt och efter dess tillfrisknande återförde den till stacken.
Man bör nog alltid se partsinlagor från anhängare till buset för vad de är - och i stället utgå från att vår fina svenska polis gör utmärkta bedömningar.
När det dyker upp tre olika skildringar i tråden där enbart en av dem har ett slags underlag - som även bör tas med en nypa salt - så undrar man ändå hur det ligger till.
Man bör inte ha ett blint förtroende för myndigheter och särskilt inte för myndigheter med våldsmonopol. Förtroende? - visst. Blint förtroende? - nej.
Det räcker med en umgängeskrets av utlandsfödda unga män, som bor i områden där man kärleksfullt säger >>bror<< till allt som andas och rör sig, för att veta att poliser kan agera inkompetent. Jag har sådana exempel redan från den här månaden... när en av dessa vänner naivt lämnade in en stulen moped till polisen.
För min del räcker det med att se namnet >>Bilyana Martinovski<< för att hålla dörren lite extra öppen för möjligheten att samhällsservicen kan svika... men vi kommer nog ifrån extremt skilda världar du och jag.
Aja, nu ska jag fokusera på att göra glögg till helgdagarna i december. :) Goda råd mottages!