Inlägg från: nihka |Visa alla inlägg
  • nihka

Har du förtroende för regeringen?

K Markatta skrev 2019-01-27 11:57:49 följande:

Har inte Stefan L pratat om Ordning och Reda i ett antal år nu?

www.expressen.se/kvallsposten/gransen-underbemannad-om-terrorister-slar-till-pa-natten/

Gränsen är underbemannad om terrorister slår till på natten

Sveriges underkända gränskontroller fortsätter att bryta mot EU-regler. Om landet drabbas av terrordåd på natten saknas ofta utbildade operativa chefer som kan stänga yttre gränsen på Arlanda, visar polisdokument.

- Det är oerhört allvarligt, säger Sasa Ristic som är nationell utbildare inom gränskontrollverksamhet.

Vad bra att personer som Ulf Rydström träder fram och berättar om de brister som finns!
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2019-01-28 17:00:30 följande:

Förtroende för regeringen var det ...

Nu har det alltså kommit ut  media (inte i gammel-media förstås) att vi har en minister vars sambo trots miljoninkomster nyligen fällts för snatteri. Samma sambo som nyligen stämdes i domstol för att ha låtit bli att betala en räkning till en arkitektfirma.

En ministerlön är på över 1,5 miljoner om året. Sambon har själv en lön på över 1 miljon. Ändå har familjen inte råd att betala räkningar och snattar lampor för några hundralappar på elbutiken.

Med 2,5 miljoner i årslön i familjen, VARFÖR måste man snatta lampor för knappt 800 kronor? Pengaproblem? Skulder? Spelmissbruk? Dåliga affärer? Kleptomani?

Oavsett så är det brottslighet inblandat i familjen och DÄR börjar det bli en fråga för Säpo och nationens säkerhet. Vilka lösa trådar finns det för utomstående att utöva makt över en svensk minister? Vilka hemligheter kan de utnyttja? Det är typiska frågor som Säpo behöver ha svar på.

Mitt förslag är att ministern avskiljs från sina uppgifter.

Läsvärt: axess.se detgodasamhallet.com ledarsidorna.se

Ungefär som Åkesson ska avskiljas från sin uppgifter i och med hans svindlande svärmor

Jahepp. Nu ska människor fällas för andras synder i Flashs parallella universum.

Har du läst klart rasseartikeln än? Kanske har någon som nämns i artikeln en maka eller make som du också anser bör "avskiljas från sina uppgifter"?
  • nihka
    this crazy maniac skrev 2019-01-28 21:54:00 följande:
    De vill alltså ta bort värnskatten för att de själva inte har råd att köpa en lampa. Jösses.
    Något säger mig att det inte finns någon koppling där, men om du krystar lite till kanske det ploppar ut ytterligare något upplysande.
  • nihka
    Johan H skrev 2019-01-29 01:18:20 följande:

Svensk politik görs upp på bilderbergmötet fråga Annie Lööf =).
    Svenska politik är därför ointressant när fokus bör ligga någon helt annanstans.
    Kvittar om man röstar vänster eller höger blir samma slutsumma i slutändan.

Jag har hört att barnen nu också har grupperat sig. Ledaren heter Greta nåt och de kallar sig Frozen och fungerar som en ungdomssektion till Bilderberg.

Håll ögonen öppna och plåtmössan stadigt på plats! Det är nu det verkligen händer
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2019-01-29 05:42:29 följande:
    Nä, DET "löftet" var för att behålla makten. Inte för att de tänker genomföra det ändå ...

Men frågor om närståendes ekonomiska förehavanden, redlighet och vandel är sådant som Säpo tittar på när de bedömer folk inför sekretessklassning så ministerns sambo är i allra högsta grad en fråga för trovärdigheten hos såväl hennes parti som hennes regering.
    Ja, jag sa ju det! Åkessons närståendes ekonomiska förhavanden, redlighet och vandel borde SÄPO verkligen, verkligen undersöka.

Läsvärt: axess.se detgodasamhallet.com ledarsidorna.se

Åsså var det det där med rasseartikeln. Dom är ju såna...

" "
  • nihka
    KillBill skrev 2019-01-29 07:54:44 följande:

Det ör skönt att SD har förlorat sin vågmästarroll. Nuförtiden nämns SD främst när det handlar om förslag om att öka politikerarvoden eller om SD politiker som utnyttjar systemet för att ge sig själv dubbla arvoden..

Desto hårdare SD trycker på ju mer stryper man åt dem. Det går väl an, åtminstone på något plan, att ha dem som en missnöjesmegafon i örat, liksom allas rätta att ha en åsikt, men när de hotar att underminera vårt demokratiska, öppna samhälle åker stoppskylten upp.

De kan också återgå till att skriva motioner om att öppna hunddagis för riksdagsledamöter och annat prioriterat.
  • nihka
    K Markatta skrev 2019-01-29 18:55:06 följande:

Regeringen sågas direkt av väljarna.

I en ny undersökning från Sifo svarar 60% att de har lågt förtroende för regeringen Löfven:

omni.se/svd-sifo-lagt-fortroende-for-nya-s-mp-regeringen/a/BJQMaE

Det var ju ganska väntat och grundat på vad man uträttat på 11 dagar alltså bara föreställningar, så det hinner nog ändra sig.
  • nihka
    RebeckaZ70 skrev 2019-01-29 19:41:10 följande:
    Grattis Sverige, Utrikesministern med förolämpnings-OCD. (Utom mot "kära systerparti" såklart)
    Ditt Sverigehat bara slutar aldrig. Är så glad för att du har flyttat till "paradiset" Israel. Du kan inte tänka dig att vara kritiskt till något "föredömeslandet" Israel gör?
  • nihka
    grönsakens dag skrev 2019-01-29 22:34:28 följande:
    Det var det brittiska folket som i en omröstning röstade för utträde. Det är inte politikernas påhitt att de ska gå ur. Wallströms kritik och ditt försvar av denna framstår som precis lika förvirrat som Snurre Sprätt.
    Det är du som är förvirrad. Det brittiska folket röstade inte för en usel hantering av utträdesprocessen.
  • nihka
    mike from hell skrev 2019-01-30 21:52:17 följande:
    Lika troligt som att du skulle skriva nåt positivt om det parti du "röstar" på.
    Fast jag har inte talat om vilket parti jag röstar på. Sist fick inte moderaterna min röst i alla fall och det kändes lite ovant efter så lång tid. Jag var positiv till moderaterna, men jag är inte det längre. Och det tog länge innan jag gav upp på dem och bytte.

Moderaterna har tappat mer än 10% sedan toppresultatet 2010, så jag är knappast ensam om att ha letat mig vidare.
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?