Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Har du förtroende för regeringen?

kvarnfot skrev 2017-06-08 09:06:22 följande:
    Nu är det ju redan kriminellt att utnyttja tiggarna... Sedan är det ju en rätt tandlös metod, bättre då att förbjuda tiggeri helt.

Det har varit svårt att kommas åt de som utnyttjar tiggare så därför förbättrar regeringen lagstiftningen så att det ska bli enklare med lagföring. Du vill alltså göra det förbjudet för fattiga människor exempelvis missbrukare och uteliggare att be om några kronor till en måltid eller till ett natthärbärge? Ett sådant samhälle vill inte jag ha. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Tom Araya skrev 2017-06-09 17:12:34 följande:
    Nu var det ju inte "eget hem" utan Svenska institutets  "hem".
    FDFMGA skrev 2017-06-09 09:03:54 följande:
    Jag skulle heller inte ha några problem med att själv bli blockad om det vore så att jag kommenterade enskilda personers "hem" eller i mitt fall deras åsikter.
    Inte "om..." utan av vilken anledning som helst, att du är blond, din skostorlek, att dina föräldrar är från Borås...what ever, eftersom det är vad som ges utrymme för utan någon som helst kontroll.
    Till vilken nytta? Ökar det skydd och trygghet att just du blir blockerad?Uppsatt på en blockeringslista som sprids är du utpekad som en som inte kan sköta sig, som sprider hat, hot och rasism...är du bekväm med det också?

Om och när du väl vill interagera med en sida och upptäcker att du är blockerad, saknar även det då betydelse?
    FDFMGA skrev 2017-06-09 09:03:54 följande:
    Jag är inte en anhängare av tidstrenden att man aldrig ska undvika ett tillfälle att förklara att man är blivit kränkt.
    Fast du tycker väl ända att man ska ha möjligheten till det?!Barnen har också blivit skjutna, ingen är skyddad från folks godtycklighet och agerande.

Det finns säkert hundratals, kanske tusentals kvinnor och barn som dagligen trakasseras på nätet och där blockering är ett bra redskap för att värna sig mot hat och hot. ¨

Det låter mycket långsökt att försvåra för dessa personer att skydda sig  genom att förbjuda möjligheten att dela information om konton som brukar trakassera och hota andra och som man kan behöva värja sig ifrån (med att argumentet att en s.k. blocklista kan användas för att mobba någon). Kan du ge ett exempel på någon som blivit mobbad med hjälp av blockeringslistor?

• KillBill
    Tom Araya skrev 2017-06-09 22:32:10 följande:
    Det finns massor av metoder för att värna människor och samhället mot olika slags hot och oönskade element, men vi använder inte dem alla för att de är svåra att moraliskt försvara och andra används under kontrollerade former för att de inte ska drabba oskyldiga.
    Jag bad dig om ett exempel.
  • KillBill
    Anton Chigurh skrev 2017-06-12 09:29:33 följande:

Visst fan är KillBill en kvinna ???

Det är då vad jag har trott i alla år. Jag menar faktiskt inte vara spydig. Frågan är seriöst ställd.

Jag är stolt far till en stor barnaskara

• KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-06-16 18:55:54 följande:

Och så ännu en myndghet som tvingas backa från sitt twitterkonto:

http://www.sodertornstingsratt.domstol.se/Om-tingsratten/Nyheter-och-pressmeddelanden/Tingsrattens-opartiskhet-ar-absolut-och-sjalvklar/

Södertörns Tingsrätt menar att de inlägg som gjort de senaste dagarna varit citat från en föreläsning och "inte domstolens egna". Man beklagar oklarheten och lovar bot och bätttring. Ursäkten kan läsas som att de har givit föreläsaren tillgång till twitterkontot.

Detta påverkar dock inte inlägget ovan om huruvida kvinnor ska sitta i samma väntrum osv som skrevs långt innan.

De verkar stå kvar som domstolens egna funderingar.

Nu lär det inte bli samma liv om detta som med SI:s åsiktsregistering och utpekande av folk eftesom detta inte drabbar specifika namngivna personer.

Men det är fortfarande ett misslyckande att en svensk domstol dels inte kan hantera sina officiella kommunikationskanaler, dels ställer frågor baserat på kön - med allt vad det innebär av tveksamhet kring deras "opartiskhet". Särskilt så de uppenbart genomgår någon slags "genus- och feministutbildning".

Det är rätt humoristiskt att se alla offerkoftors upprördhet över vissa myndigheters tweets. Den här gången så framgick det inte tydligt nog att myndighetens tweets var citat från en föreläsning. Snacka om dagens I-landsproblem. 

• KillBill
    Tom Araya skrev 2017-06-19 17:04:53 följande:

Ett några år gammalt fall, men vad har regeringen gjort för att reda ut och motarbeta uppkomsten av fall som detta?

Tre länder ? tre identiteter

putilov.org/2016/06/27/tre-lander-tre-identiteter/

Du länkar till den misstänkte ryske infiltratören som jobbade på SDs kansli och som  betraktas som en säkerhetsrisk. Sett till datumet på inlägget så skrevs det samtidigt som den misstänkte infiltratören var anställd på SDs riksdagskansli.  Du kan inte bortse från att inlägget kan vara falskt och en del i en sverigedemokratiskt  eller rysk desinformations- och propagandasatsning. 

• KillBill
    Kung Markatta skrev 2017-06-22 01:53:48 följande:

De 1 000 svenskarna med högst inkomster har sedan 2008 tjänat i snitt 3,7 miljoner kronor i månaden och betalat 34 procent i skatt.

Det kan jämföras med 67-åriga Lilian, pensionerat butiksbiträde på Willys. Med en timlön på 125 kronor fick hon jobba kvällar och helger för att komma upp i en månadslön på 30 000 kronor. Efter avdrag betalade hon 11 procentenheter mindre i skatt än höginkomsttagarna - 23 procent.

Tycker du att det är rimligt att människor som tjänar i genomsnitt 3,7 miljoner kronor i månaden bara betalar 34 procent i skatt?
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2017-06-23 11:05:01 följande:
    Klart det är missledande. Intill lögnaktigt.

Ingen som läser rubrken tänker "Oj, skattesatser" utan alla tänker "kronor och ören".

Du har fel. Jag tänkte på direkt på skattesatser när jag läste rubriken.

Jag förstår allvarligt talat inte hur du lyckades missförstå detta. Trodde du verkligen att rubriken syftade på att  miljardären Antonia Ax:son Johnson som är god för 50 miljarder och har en årsinkomst på ca 60 miljoner kronor betalar ett mindre skattebelopp än ett butiksbiträde? Det är ju helt befängt och de allra flesta förstår såklart att artikeln handlar om skattesatser och ingenting annat.

• KillBill
    nihka skrev 2017-06-24 14:16:32 följande:
    Den som inte kan skilja på låg - lägre - lägst och liten - mindre - minst har givetvis svårt att uttyda rubriken rätt. Du verkar ändå ha en hyfsad nivå på språket så det förvånar mig att du inte reder dig i det här sammanhanget, eller är det bara ren jävla tjurighet?

Om inte, tycker du att media ska börja anpassa sig till personer som inte kan utläsa en korrekt rubrik rätt och heller inte genast förstår att snorrika personer som äger matvaruaffärkedjor betalar mer i skatt än personerna de anställer för att sitta i kassan?
    Mycket relevanta frågeställningar! 
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?