Tom Araya skrev 2017-06-09 17:12:34 följande:
Nu var det ju inte "eget hem" utan Svenska institutets "hem".
FDFMGA skrev 2017-06-09 09:03:54 följande:
Jag skulle heller inte ha några problem med att själv bli blockad om det vore så att jag kommenterade enskilda personers "hem" eller i mitt fall deras åsikter.
Inte "om..." utan av vilken anledning som helst, att du är blond, din skostorlek, att dina föräldrar är från Borås...what ever, eftersom det är vad som ges utrymme för utan någon som helst kontroll.
Till vilken nytta? Ökar det skydd och trygghet att just du blir blockerad?Uppsatt på en blockeringslista som sprids är du utpekad som en som inte kan sköta sig, som sprider hat, hot och rasism...är du bekväm med det också?
Om och när du väl vill interagera med en sida och upptäcker att du är blockerad, saknar även det då betydelse?
FDFMGA skrev 2017-06-09 09:03:54 följande:
Jag är inte en anhängare av tidstrenden att man aldrig ska undvika ett tillfälle att förklara att man är blivit kränkt.
Fast du tycker väl ända att man ska ha möjligheten till det?!Barnen har också blivit skjutna, ingen är skyddad från folks godtycklighet och agerande.
Det finns säkert hundratals, kanske tusentals kvinnor och barn som dagligen trakasseras på nätet och där blockering är ett bra redskap för att värna sig mot hat och hot. ¨
Det låter mycket långsökt att försvåra för dessa personer att skydda sig genom att förbjuda möjligheten att dela information om konton som brukar trakassera och hota andra och som man kan behöva värja sig ifrån (med att argumentet att en s.k. blocklista kan användas för att mobba någon). Kan du ge ett exempel på någon som blivit mobbad med hjälp av blockeringslistor?