Inlägg från: FDFMGA |Visa alla inlägg
  • FDFMGA

Har du förtroende för regeringen?

Världsmedborgare skrev 2017-01-12 15:04:41 följande:
    Alla dom har säkert läst samma "handbok". smile1.gif
    Jepp. Ayn Rands llla blåSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    Världsmedborgare skrev 2017-01-12 18:36:29 följande:
    Jag tänkte mer på Lilla Bakboken" av feministen Hans Scheike., eller har jag blandat ihop nåt nu. Skäms
    Mina insikter i Scheikes övertygelse är lika obefintliga som en högerpopulists kunskaper om vårt samhälle, det vill säga nästan mindre än inga alls.

Var det han som var Leif Boorks grafolog?
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2017-01-15 17:35:48 följande:
    Jag tvekar till några större förbättringar...

Chockbeskedet: Stora besparingar i år

Det väntar tuffa besparingar för polisen i södra Sverige i år. "90 procent kommer att handla om neddragningar på personal", säger Region syds ekonomichef Monica Hallberg.

www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/chockbesked...

Det finns en fara i att dels gå på gamla nyheter, dels inte vara tillräckligt källkritisk.

Det där är inte korrekt.

polisen.se/Aktuellt/Nyheter/Skane/jan-mars/Okad-budgetram-men-ocksa-hoga-kostnader/
  • FDFMGA

Nu har tydligen riskkapitalisterna gett sig på djursjukvården efter att ha fördyrat inom äldrevård och en del valig sjukvård.

138.000 kronor i räkning för en överkörd hund som de dessutom inte lyckades rädda.

Fy fan!

Jag hoppas att regeringen gör begränsning av dräneringen av sjuk- och äldrevård till en valfråga.

www.svd.se/hunden-elvira-dog--familjenfick-rakning-pa-138-000/om/sverige

• FDFMGA
    Tom Araya skrev 2017-01-15 23:45:42 följande:
    Artikeln jag länkade till är tre dagar gammal, uppdaterad för två dagar sedan...

Jag kan inte utläsa något i artikeln som är felaktigt jämfört med texten du länkar till. Det är inte samma siffror som tas upp och kan jämföras, så det handlar mer om hur man formulerar det.
    Kanske är SVT's rubrik baserad på ett beräknat behov och polisens text beräknat på tidigare budget...
    "Det är korrekt utifrån de uppgifter Monica hade då. Jag har inte pratat med henne förrän i eftermiddags. Vi kommer inte minska personalen i syd under 2017. Det kommer att hanteras genom åtgärder på nationell nivå eller på annat sätt, säger Klas Friberg till SVT Nyheter Skåne"

www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/polisen-tillbakavisar-oron-for-nedskarningar

Om inte annat så säger sunda förnuftet att det inte blir några personalneddragningar i Regin syd, om du nu väljer att inte tro på pressmeddelandet från Polisen eller det som den tillförordnade chefen för Region syd säger.

Men det var fel av mig att kalla din läng för gammal, bättre med överspelad.
  • FDFMGA
    Kung Markatta skrev 2017-01-16 01:43:04 följande:
    Hur mycket hade ett djursjukhus som drivs av en annan typ av bolag tagit för samma behandling?
    Mm, tvekade om vilken av artiklarna jag skulle länka till, den jag valde bort anger en exakt siffra: 40 procent högre kostnader.

Du vet, riskkapitalisetr är väl också månniskor med behov av skatteparadis och så :)

www.svd.se/djuragare-larmar-skyhoga-priser-hos-riskkapitalister
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2017-01-16 00:07:07 följande:
    Det står även i artikeln jag länkade till att personalnedskärningar inte är aktuellt.

Då är frågan, har polisen region syd fått tillskott till sin budget i förhållande till artikeln jag länkar till?
    Mm, om du ser till uttalandet från den nya chefen för Polisen region syd som jag kopierade in så delar han inte din uppfattning.

Bara en av många detaljer kring honom som tyder på att det blir lite bättre fart på arbetet i regionen nu :)

"Det är korrekt utifrån de uppgifter Monica hade då. Jag har inte pratat med henne förrän i eftermiddags. Vi kommer inte minska personalen i syd under 2017. Det kommer att hanteras genom åtgärder på nationell nivå eller på annat sätt, säger Klas Friberg till SVT Nyheter Skåne"
  • FDFMGA
    Tom Araya skrev 2017-01-16 07:42:43 följande:
    "Min uppfattning"? Nej, det var en artikel jag länkade till.

Nu är det ju inte säkert att här finns någon skillnad utan att man valt att uttrycka sig annorlunda, vilket kan ha ett egensyfte för polisen. Man kan också tänka sig att man genom en mängd åtgärder och resursomfördelningar minskar effekten i just region Syd, men att bristen i hela organisationen fortfarande kvarstår.
    Detta är alltså möjliga förklaringar som alternativ till att SVT's artikel vore ren lögn. Sådant har man ju sett förr. Rimligtvisfinns någon grund till det SVT skrev.
    Tja, nog ser jag det som att du ger uttryck för en uppfattning när du länkar till en artikel där det påstås att det väntar tuffa besparingar för polisen i södra Sverige och att 90 procent av besparingarna kommer att ske i form av personalneddragningar - i en tråd som handlar om förtroendet för regeringen.

Du verkar heller inte ha något större förtroende för polisens nya chef i regionen som ju förklarar att det inte blir några neddragningar eller till dig själv för den delen. 

Citaten här nedan är sinsemellan oförenliga.
    Tom Araya skrev 2017-01-16 00:07:07 följande:
    Det står även i artikeln jag länkade till att personalnedskärningar inte är aktuellt.

Då är frågan, har polisen region syd fått tillskott till sin budget i förhållande till artikeln jag länkar till?

Tom Araya skrev 2017-01-15 17:35:48 följande:
    Jag tvekar till några större förbättringar...

Chockbeskedet: Stora besparingar i år

Det väntar tuffa besparingar för polisen i södra Sverige i år. "90 procent kommer att handla om neddragningar på personal", säger Region syds ekonomichef Monica Hallberg.

www.svt.se/nyheter/lokalt/smaland/chockbesked...

Nåja, vi verkar nu vara överens om att ekonomichefens uttalande var felaktigt.
  • FDFMGA

Och Sverige är nu utsett till västvärldens mest innovativa land, dock ej världens - Sydkorea ligger ännu före oss.

Vi sverigevänner gläds förstås medan skrikhögern i vanlg ordning skränar om någon detalj som de sällan ens har förstått.

www.di.se/nyheter/lista-sverige-mest-innovativa-landet-i-vast/

• FDFMGA
    Världsmedborgare skrev 2017-01-17 20:04:16 följande:
    Herrejävlar, ännu mer att fira för oss Sverigevänner.
    Fast dom kunde väl ha väntat lite med den utmärkelsen, det har nyss varit Jul och nyårs firande, firande som världens bästa land och utmärkelsen som ett av de länder med bäst företagsklimat, mycke firande blir de.

Det kostar på att vara svensk idag.., knappt har jag hunnit svälja Julmaten och firat av storhelgerna, så är det dags att hylla Sveriges alla duktiga innovatörer
    Nu gäller det att vara uppfinningsrik (!) om vi ska hinna med allt firande. smile2.gif
    Vi tar Sydkorea 2019, när S-regeringen blivit varm i kläderna och det svenska innovationsklimatet ännu hetare.

Till vidare kan vi nöja oss med att Sverige har västvärldens bästa innovationsklimatSolig

Lite kan man ju unna sig att småskratta år hur ilskna de sverigefientliga elementen blir när Sverige gång efter gång pekas ut som ett föredöme  smile2.gif
Svar på tråden Har du förtroende för regeringen?