Har du förtroende för regeringen?
Ännu ett Morgan-skryt som slutat i fiasko:
Ännu ett Morgan-skryt som slutat i fiasko:
omni.se/polis-vantas-sluta-patrullera-i-glesbygd-nattetid/a/XqjeOB
Det stjäls maskiner för 1,5 - 2 miljarder årligen på landsbygden enligt NOA. Då tycker minister Damberg att man kan lägga ner polisens glesbygdspatrullering. Är han köpt av öststatsmaffian?
Fotnot - häromkvällen hade vi besök på gårdsplanen, märkte det när utebelysningen tändes upp. Kollade vad som övervakningskamerorna fångat, det var 2 av de övergödda krabaterna som brukar sitta och hej-heja utanför affärerna i grannkommunen, skåpbilen hade de parkerat ute vid "stora" vägen, kunde tydligt se regskylten med "BG" före numret. De fick iallafall väldigt bråttom när 8x300 W lyste upp gårdsplanen, en av dem föll pladask på sin feta mage på väg till bilen. Funderar på om jag ska skriva ut ett par bildkopior och ge dem nästa gång de sitter och häckar utanför ICA... med ett tydligt budskap om att nästa gång kommer besöket att vara förenat med svår smärta.
www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/kustbevakningen-tvingas-dra-ner-bemanningen-saknar-pengar-1.52519097
Hurra, nu inför vi familjevecka... bra att Staten förstår vad som är viktigt...
Varför ställde du inte upp på NEJ TILL EUs sidan vid valet på 90-talet. Hade den liberala extremhögern ställt upp så kanske vi kunnat stoppa eländet med vapenflöden och grannländer som skyfflar slussar över sina sociala problem på Sverige.
Du adresserar ju problemet till regeringen. Intressant förresten att du tycker polisen ska direkt styras av regeringen. Den fria rörligheten och de öppna gränserna inom EU verkar inte pluppa upp i dina tankefigurer. Undra hur många poliser det skulle gå åt till att patrullera Sveriges landsbygd vad tror du?
Media har vaknat, lite grand i alla fall
Utrikesministern accepterar alltså ett telefonsamtal med vad hon tror är den ryska oppositionen där de uttryckligen i förväg förklarar att de tänker be om stöd att kämpa emot den ryska regeringen.
www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jxnlm7/fejkmejlet-som-lurade-ann-linde
I samtalet lovar sedan Ann Linde att hon ska låta någon kontakta "oppositionen" för att diskutera hemlig finansiering av deras verksamhet och hon skrattar och säger att hon gärna ser den kvinnliga "oppositionsrepresentanten" som framtida president i Ryssland.
Ann Lindes departement klarar alltså inte ens av att kontrollera om mejladressen förfrågan kom från verkar äkta. Något som ingår i grundkursen i IT-säkerhet på vilket medelstort svenskt företag som helst.
Blev inte direkt förvånad över mitt resultat...dbhq.github.io/results/
Du hade å andra sidan lite variationer jag inte väntat mig. T.ex. var din rättvise axel mer balanserad med både rehabiliterande rättvisa och åt det straffande hållet. Men jag gällande kapitalism vs kommunism eller regleringar kontra fri marknad så var ju resultatet väntat...
Ja den straffprincipen har ju varit väldigt framgångsrik i USA. Eller inte..
Myndighetsmissbruket bara fortsätter, regeringens förlängda tentakler ute i landet, dvs länsstyrelserna har börjat jävlas med vanliga människor som importerar bilar för att renovera.
forum.robsoft.nu/viewtopic.php&p=3328394
Tänk om samma energi lades på att inspektera containrar med stöldgods som lämnar landet....
Aktivistsvin inom diverse myndigheter, fy fan.