Har du förtroende för regeringen?
Men ska jag rabbla upp terrordåd utförda i Allahs namn de senaste 10 åren lär, jag få byta hårddisk på min dator.
Här är en av de "få" islamistiska grupperna.
sv.m.wikipedia.org/wiki/Boko_Haram
Statistics compiled by the United States government's Counterterrorism Center present a complicated picture: of known and specified terrorist incidents from the beginning of 2004 through the first quarter of 2005, slightly more than half of the fatalities were attributed to Islamic extremists but a majority of over-all incidents were considered of either "unknown/unspecified" or a secular political nature. The vast majority of the "unknown/unspecified" terrorism fatalities did however happen in Islamic regions such as Iraq and Afghanistan, or in regions where Islam is otherwise involved in conflicts such as the West Bank, the Gaza Strip, southern Thailand and Kashmir."
Vi kan väl titta på vad Magdalena Andersson sa i en intervju för något år sen:
www.di.se/artiklar/2016/1/13/andersson-vi-har-ett-fast-grepp-om-finanserna/
"Vi har också lämnat Fredrik Reinfeldts politik vad gäller migration och flyktingpolitik och har nu gjort det som krävs för att minska antalet människor som söker asyl i Sverige"
Det lilla ordet "ärvde" i Löfvens tal pekar på att även han vill markera distans till den förra regeringens invandringspolitik. Nu skriver Löfven knappast sina tal själv i och för sig så om du vill kan jag rikta kritiken mer allmänt mot S.
Du kan också kommentera Maggans uttalande om du har lust.